سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار محیط زیست در باره زنده گیری پرندگان شکاری

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در باره زنده گیری پرندگان شکاری هشدار داد و گفت: زنده گیری آن‌ها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آن‌ها می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با سرد شدن هوا در نیم کره شمالی زمین، پرندگان شکاری و برخی دیگر از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای بقای خود از نیمه دوم سال مهاجرت به مناطق گرمسیر را آغاز می‌کنند و بخشی از سال را در این مناطق به زمستان گذرانی می‌پردازند.

عباس نژاد افزود: دراین میان استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب وهوایی سالانه پذیرای صد‌ها پرنده شکاری مهاجر است که برای زمستان گذرانی به این استان روی می‌آورند.

عباس نژاد گفت: به منظور مقابله با افراد سودجو و قاچاقچیان این پرندگان، این اداره کل در سال‌های اخیر تلاش کرده است با فرهنگ سازی مشارکت تشکل‌های زیست محیطی برای صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان را در اولویت‌های کاری خویش قرار دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: شکار این پرندگان که تهدیدی جدی برای انقراض و نابودی این گونه پرندگان کمیاب و باارزش است، زنگ خطر و هشداری برای مسوولان و دوستداران محیط زیست و طبیعت خواهد بود.

انتهای پیام/ک

زنده گیری پرندگان شکاری آسیب به چرخه طبیعت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.