سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیرضا یوسفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

از وزیر ورزش درخواست کمک داریم/ شب‌ها با درد می‌خوابیدیم تا برای کشورمان عنوانی کسب کنیم

ملی‌پوش وزنه برداری ایران گفت: حالا که فدراسیون نمی‌تواند تیم را به مسابقات آسیایی اعزام کند، از وزیر ورزش درخواست کمک داریم.

علیرضا یوسفی، قهرمان المپیک نوجوانان رشته وزنه‌برداری در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اتفاقات پیش آمده در خصوص اعزام نشدن تیم‌های پایه وزنه برداری به مسابقات آسیایی کره شمالی اظهار کرد: فدراسیون وزنه برداری با توجه به مشکلات مالی که داشت، تیم‌های نوجوانان و جوانان وزنه برداری را به مسابقات آسیایی در کره شمالی اعزام نمی‌کند. ما از وزیر ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک و یا هر کسی که می‌تواند، درخواست داشتیم هر کمکی از دستشان برمی آید انجام دهند.

شب‌ها با درد می‌خوابیدیم تا برای کشور عنوانی کسب کنیم

او ادامه داد: بچه‌های ما در این چند ماه تلاش فراوانی داشتند و شب‌ها با درد می‌خوابیدند و با درد نیز تمرین می‌کردند تا برای کشور افتخاری کسب کنند. اما ۴ روز قبل از اعزام به ما گفتند که تیم به مسابقات اعزام نمی‌شود. همه بچه‌ها ناامید هستند چرا که بسیاری از آن‌ها سال آخری بود که می‌توانستند در رده سنی جوانان شرکت کنند و سال آینده باید در رده سنی بزرگسالان حضور داشته باشند. از طرفی برخی از بچه‌های نوجوان هم سال آینده باید در رده سنی جوانان وزنه بزنند. کار آن‌ها در رده سنی جوانان سخت می‌شود.


بیشتر بخوانید: اعزام تیم ملی وزنه برداری به مسابقات کره‌شمالی لغو شد


هنوز دعا می‌کنیم تا تیم اعزام شود

یوسفی تصریح کرد: اگر این اعزام انجام نشود کار بسیاری از وزنه برداران پایه تمام می‌شود. ما هنوز دعا می‌کنیم که این اتفاق رخ ندهد، چون برای بچه‌ها این موضوع گران تمام می‌شود و مهره سوخته‌ای برای وزنه برداری محسوب می‌شوند. واقعا حیف است. ۲ نفر از بچه‌های جوان که سال آخری را در این رده طی می‌کنند، با کسب مدال در بازی‌ها آسیایی انگیزه‌ای برای ادامه دوران حرفه‌ای شان خواهد بود و می‌توانند با امید برای بزرگسالان تلاش کنند. خب حالا اگر تیم اعزام نشود آن‌ها هم دیگر انگیزه‌ای ندارند.


بیشتر خوانید: چشمان بچه‌های نوجوان و جوان وزنه‌برداری پر از اشک است/ این تیم در مسابقات آسیایی روی سکو می‌رفت


دارنده مدال جهانی مسابقات جهانی فیجی گفت: ما به این وزنه برداران در رده بزرگسالان نیاز داریم و خودمم برنامه ام این بود، که برای رده بزرگسالان در ادامه وزنه بزنم.

ماندنمان در اردو دیگر بی‌فایده است

یوسفی درمورد اینکه برخی از ملی پوشان رده پایه همچنان با امید اعزام به مسابقات اردو را ترک نکردند، بیان کرد: قرار بود بمانیم، اما امروز همه از اردو برگشتیم. ۷ یا ۸ نفر بودیم که اردو را با این امید ترک نکردیم تا ببینیم تکلیفمان چه خواهد بود. اما ماندنمان در اردو الکی بود.

به راحتی می‌توانستم ۶ مدال کسب کنم

وی درخصوص روحیه دیگر اعضای تیم‌های پایه ونه برداری بعد از این اتفاق گفت: همه بچه‌ها آماده بودند و خود من فقط با ۲ هفته تمرین به رکورد جهان حمله کردم. در تمرینات به وزنه ۱۷۱ کیلو حمله کردم و این نشان می‌دهد که بدن من آماده بود. راحت می‌توانستم در مسابقات رکورد جهان را بزنم. افرادی در اردو داشتیم که می‌توانستند هم در رده نوجوانان و هم در جوانان مدال به دست آوردند. من می‌توانستم ۶ مدال در این بازی‌ها به دست آورم. هم در رده نوجوانان و هم جوانان ۶ مدال کسب می‌کردم. اما متاسفانه این تیم به مسابقات اعزام نمی‌شود. با رحیمی (رئیس هیئت وزنه برداری مازندران) صحبت کردیم و باید ببینیم نتیجه این ماجرا چه خواهد بود.       

انتهای پیام/

اظهارات علیرضا یوسفی درباره اعزام نشدن تیم‌های پایه وزنه‌برداری به مسابقات آسیایی کره شمالی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.