سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت ۴ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریالی خادمیاران کاشانی جهت کمک به محرومین

مدیر دفتر نمایند گی آستان قدس رضوی در کاشان گفت: این دفتر نمایندگی با مشارکت و مساعدت خیران و سایر مجموعه‌های دیگر در ۶ ماه نخست امسال توانست بسته‌های حمایتی مختلف را به ارزش ۴ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال بین محرومین توزیع کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت الاسلام مهدی بصیرتی مدیر دفتر نمایند گی آستان قدس رضوی در کاشان، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب پرداخت هزینه تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، کمک نقدی و ارسال نان به سیل زدگان، ذبح گوسفند و توزیع گوشت عقیقه، تامین هزینه ایاب و ذهاب کاروان‌های مهر درخشان رضوی، حمایت نقدی، اهدای لوازم منزل، کارت‌های هدیه و خرید، اطعام غدیر، توزیع بن‌های لوازم التحریر، تامین هزینه‌های فرهنگی و جوایز انجام شده است.

او تصریح کرد: تهیه و توزیع ۸۱۰ بسته غذایی با مشارکت بسیج، موسسه خانه‌های نورانی و خیرین به ارزش یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در عید نوروز (۷۵۰ بسته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال) و ماه رمضان (۶۰ بسته ۱۲۰ میلیون ریال)، کمک نقدی و ارسال نان به سیل زدگان به میزان ۲۰۰ میلیون ریال با مشارکت بسیج، ذبح گوسفند و توزیع ۳۶۰ کیلوگرم گوشت عقیقه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، تامین هزینه ایاب و ذهاب کاروان‌های زائر اولی به همت خیرین و خادمیاران به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال و توزیع بن‌های لوازم التحریر به همت خیرین و خادمیاران و ارزش ۲۵ میلیون ریال (۵۰ عد بن ۵۰۰ هزار ریالی) تعدادی از این کمک‌ها است.

به گفته او، حمایت نقدی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریا ل، اهدای لوازم منزل به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، کارت‌های هدیه و خرید به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، توزیع ۶۰۰ پرس غذا در قالب اطعام غدیر به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، تامین هزینه‌های فرهنگی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و جوایز به ارزش ۷۰ میلیون ریال از دیگر اقلام کمک‌های حمایتی انجام شده است.

اعزام ۳۰۰ زائر اولی در ۶ ماه نخست امسال/ اعزام ۱۴۴ زوج جوان

مدیر دفتر نمایند گی آستان قدس رضوی در کاشان، در ادامه اعزام ۳۰۰ زائر اولی در ۶ ماه نخست امسال از طریق این دفتر را یادآورشد و گفت: اعزام ۱۴۴ زوج جوان نیز به مشهد مقدس در حال پیگیری است.

حجت الاسلام بصیرتی، پیگیری اعطای ۸۰ فقره وام کمک جهیزیه ۵۰ میلیون ریالی به خانواده‌های نیازمند را تاکید کرد و گفت: ۱۰ خادمیار کاشانی نیز با موکب علی بن امام محمد باقر (ع) از کاشان برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی در کربلا اعزام شدند.

او، اجرای یکصد برنامه کانون تشکل‌های جوانان و زیر سایه خورشید در ۵۰ نقطه شهرستان در دهه کرامت را تاکید کرد و گفت: کانون خانواده و تشکل‌های بانوان این دفتر با همکاری بنیاد حامیان خانواده نیز پنج برنامه مرتبط با عفاف و حجاب را برای دختران و بانوان در این دهه اجرا کرد.

به گفته او، آیین غبارروبی و عطر افشانی آرامگاه تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان، شهیده"سیده محترم بانو قاضی فینی"از شهدای کشف حجاب رضاخانی ۲۱ تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب، جشن دختران فیروزه نشان زیر سایه خورشید در دهه کرامت، پویش فرشتگان سرزمین من» و شادیانه دختران خورشید و استقرار غرفه «فیروزه نشان ها» در مدت ۱۰ شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با شگفتانه اکران اختصاصی فیلم «شبی که ماه کامل شد» از جمله پنج برنامه کانون خانواده و تشکل‌های بانوان دفتر بود.

مدیر دفتر نمایند گی آستان قدس رضوی در کاشان، اهدای خون ۲۰ نفر از خادمیاران رضوی این شهرستان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، کنترل قند و فشار خون را نیز از برنامه‌های کانون سلامت دفتر کاشان در ۶ ماه نخست امسال برشمرد.

رقابت ۱۵۰۰ شرکت کننده در مسابقه کتابخوانى بر مدار آفتاب

حجت الاسلام بصیرتی، رقابت ۱۵۰۰ شرکت کننده در مسابقه کتابخوانى بر مدار آفتاب به همت کانون کتاب و کتابخوانی و عرضه محصولات فرهنگى دفتر ویژه، برگزاری شعر رضوی بهمن کانون شعر و ادب دفتر، برگزاری عصرانه سراسری داستان نویسی رضوی در قالب کارگاه داستان نویسی کودک با حضور نویسنده و تصویر گر مسلمان فرانسوی و تبجیل از اقدامات فرهنگی وی در دهه کرامت را از دیگر اقدامات کیفی و آموزشی دفتر در دهه کرامت اعلام کرد.

او با تاکید بر اینکه ۱۷ کانون از کانون‌های تخصصی دفتر کاشان در دهه کرامت مجری برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی از طریق خادمیاران رضوی برای شهروندان کاشانی در مناطق مختلف این شهرستان بودند گفت:این فعالیت‌ها با همکاری موسسات و نهاد‌های فعال شهرستان از جمله موسسه خادمین امام رضا (ع)، شهرداری، بسیج، کانون‌های تشکل‌های جوانان و زیرسایه خورشید، تشکل‌های بانوان، خانواده، خانواده شهدا، کتاب وکتاب خوانی، عرضه کتاب ومحصولات فرهنگی، شعر وادب، وقف ونذر، امداد مستضعفین، قرآن، سلامت و کانون هنر، خبر ورسانه، فضای مجازی ورسانه‌های نوین، توسعه فرهنگ زیارت و مبلغان این دفتر انجام مشد.

به گفته او، کانون قرآن مسابقه قرآن و کرسی تلاوت، کانون سلامت برنامه طب سنتی و کانون هنر نیز ویژه پخش برنامه زندگی رضوی در رادیو کاشان، برنامه خوانش کتاب هر شب در رادیو کاشان، جشن امضای کتاب و خوانش کتاب در جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو درراستای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با محمل رضوی را در دهه بپربرکت کرامت داشت.


پخش «سلام بر امام» هر روز در یک ساعت خاص از رادیو کاشان

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درکاشان، در پایان اظهارداشت: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، جمع خوانی قرآن در مساجد با عنوان «سراج»، ارائه مباحث تبلیغی سیره و معارف رضوی، اجرای برنامه «سلام بر امام» هر روز در یک ساعت خاص از رادیو کاشان و در مساجد، پخش برنامه ترویج سبک زندگی رضوی از رادیو کاشان، برنامه سخنرانی در مساجد از طریق ائمه جماعت آن یا اعزام سخنران و همکاری با برنامه‌های اوقاف همزمان با دهه کرامت در هشت امامزاده شاخص شهرستان از دیگر برنامه‌های متنوع دفتر کاشان در ایام دهه کرامت سال ۹۸ و ۶ ماه نخست امسال بود.

شایان ذکر است: ۸۵۰ خادمیار تاکنون در دفتر نمایندگی کاشان ثبت نام کردند که تعداد ۴۰۰ نفر از آن‌ها پس از گذراندن دوره آموزشی و آزمون نهایی و مشرف به گذراندن شیفت خادمیاری در مشهد شدند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آستان قدس رضوی ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.