سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس یورو ۵

تا پایان امسال،برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در مشهد به ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مهدی حسینی پویا مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده با یکی از شرکت‌های وزارت دفاع مقرر شده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ خریداری شود که برای این منظور اعتباری معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به پیش پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریالی به این منظور طی دو ماه گذشته، بیان کرد: بر این اساس ۱۰۰ دستگاه اتوبوس LOW ENTRY کف کوتاه با استاندارد یورو ۵ پس از تحقق قرارداد وارد سیستم ناوگان اتوبوسرانی مشهد می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بیان کرد: از اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۵ تا کنون در مشهد استفاده نشده و با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و لزوم حفظ هوای پاک به ویژه در کلانشهرها، موضوع خرید این اتوبوس‌ها در اولویت قرار گرفته است.

حسینی افزود: بسته به شرایط و اقتضائات هر کشور، استاندارد‌های مختلفی نیز برای ناوگان اتوبوسرانی هر کشور مطرح می‌شود که استاندارد حال حاضر در کشورما نیز یورو ۵ است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت طرف قرارداد در مرحله تامین قطعات است، افزود: طبق برنامه زمانبندی انتظار می‌رود اتوبوس‌ها طی ۶ تا ۸ ماه آینده به مشهد تحویل شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مشهد فعال است، گفت: بر طبق برنامه زمانبندی هر ساله باید بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج شده و ناوگان جدید جایگزین آن شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

هر ساله بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.