سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه صادرات قزوین در سطح کشور قابل قبول نیست

استاندار قزوین گفت: با این همه ظرفیت صنعتی و کشاورزی سهم صادرات استان در کشور خیلی پایین است و این قابل قبول نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در جلسه کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: با این همه ظرفیت صنعتی و کشاورزی سهم صادرات استان  در کشور خیلی پایین است که باید یک کارگروه اختصاصی برای بررسی علت آن تشکیل شود .

او اضافه کرد :  پایین بودن صادرات محصولات کشاورزی جای نگرانی دارد و از اتاق بازرگانی انتظار داریم ورود کند.

جمالی پور افزود: باید در سطح ملی هم نقش آفرین باشیم و چشم انداز یک میلیارد دلاری حداقل برنامه‌ای است که باید برای آن اقدام کرد.

جمالی پور گفت: باید در ردیف ۵ استان شاخص کشور در صادرات باشیم و با این کار هم بازار اشتغال و اقتصاد را با صادرات رونق بخشیم.

او اضافه کرد: از این پس مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که موفق عمل کنند تشویق می‌شوند و با مدیران ضعیف هم سیاست تنبیه را اجرا می‌کنیم.

استاندار گفت: نمی‌خواهیم مدیران را درگیر جلسات بدون نتیجه کنیم، اما جلساتی که به اشتغال و تولید کمک می‌کند یک نوع اتاق فکر است که باید جدی گرفته شود.

جمالی پور بیان کرد: تسهیلات اشتغال در بخش صنایع دستی خیلی ضعیف است و کمتر استفاده شده در حالی که می‌تواند برای اشتغال زنان سرپرست خانوار مورد استفاده قرار گیرد.

او یادآور شد: لازم است صنایع دستی روستایی جدی گرفته شود و از تسهیلات روستایی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم.

استاندار ضمن دفاع از مدیران کارامد گفت: مدیری که سه بار در جلسات مهم غیبت غیر موجه داشته باشد باید برود و مدیری که کار آمد باشد اگر عالم و ادم هم بگوید برود نمی‌گذارم و تشویق و تنبیه و انضباطی جدی است.

استاندار بیان کرد: هنر ما باید حل مشکلات باشد نه مانع تراشی، لذا باید حمایت کنیم موانع را برداریم، ما حمایتگر هستیم کار با شماست اشتعال و اقتصاد با شماست؛ و این جلسه کارگروه مهمی است که خودم می‌آیم تا تسهیل گری کنیم و مدیر با خیال راحت کار کند.

او افزود: کار خلاف قانون را قبول ندارم قانون برای تسهیل در کار مردم است و نباید مانع ایجاد کند با هم فکری باید کار‌ها را پیش ببریم.

*سهم پرداخت تسهیلات روستایی استان در حوزه گردشگری ضعیف است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: سهم پرداخت تسهیلات روستایی در استان قزوین در حوزه گردشگری و همچنین صنعت ضعیف است و باید تقویت شود.

منوچهر حبیبی افزود: اگرچه حوزه اشتغال در روستا‌ها به کشاورزی گره خورده است، اما میزان پرداخت تسهیلات اشتغال در حوزه صنعت و گردشگری نیز باید در روستا‌ها تقویت شود.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی در قزوین آماده پرداخت است، اظهار داشت: دستگاه‌های استان قزوین باید در جذب این اعتبارات برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تلاش کنند و عملکرد بیشتری از خود نشان دهند.

او درباره تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان آوج هم گفت: ۳۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی در این شهرستان تخصیص داده شده که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن جذب شده است و نیازمند پرداخت بیشتری هستیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌های تولیدی در استان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما هنوز برای تکمیل معطل ۲ میلیارد تومان اعتبار هستند که لازم است با تخصیص و جابه‌جایی اعتبارات به تکمیل این طرح‌ها اقدام کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری عملکرد بانک‌های استان در حوزه پرداخت اشتغال روستایی قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در بین چهار بانک عامل در حوزه اقتصاد روستایی هیچ پرونده‌ای بدون پرداخت نمانده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.