رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به مشارکت دستگاهها و سازمانهای مرتبط در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی برای تبیین سرفصلهای مناسب در این حوزه جهت بهرهوری و تاثیرگذاری بیشتر و همچنین ارایه گزارش های جامع و کامل به مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی هماهنگی و راهبری این فضا در کشور گفت: شناخت و درک مناسب از این فضا در سازمانها و دستگاههای مرتبط برای تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم است و امید است تا با شناسایی مباحث و موضوعات اساسی در این حوزه، نقشه راه تولید محتوای کشور در فضای مجازی ترسیم شده و تقسیم کار ملی مناسب صورت گیرد.
همچنین در این مراسم، امیر خوراکیان دبیر کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوا این مرکز با تشریح وضعیت محتوای فضای مجازی در یک سال گذشته، اسناد تهیه شده، سوابق فعالیت کمیسیون و هستههای راهبردی آن و گزارشهای رصدی تهیه شده در این معاونت، پیشنهادها و اولویتهای برنامههای آتی این کمیسیون را اعلام کرد.
گفتنی است؛ در ادامه این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پیچیدگی و تکثر نظام تولید محتوا و ایجاد پنجره واحد، حفظ و صیانت از تولید محتوا، لایحه مالکیت معنوی، اقتصاد این حوزه، خام فروشی تولید محتوا و ضعف های شناخت و ارتباط میان بنگاه های تولید محتوا و همچنین نحوه فعالیت صنفی و مدنی در حوزه دیجیتال پیشنهادهایی ارایه کرده و نمایندگان اعضای این کمیسیون نیز در سایر دستگاهها همچون سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروهای مسلح، قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهایی برای ارتقای تولید محتوا در فضای مجازی در کشور ارایه کردند.
انتهای پیام/