سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت بالای استان‌های شمالی در بخش گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در نشست هم‌اندیشی اجرای شیوه نامه گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی گفت:استان‌های شمالی ظرفیت بسیار بالایی در این بخش دارند.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در نشست هم‌اندیشی اجرای شیوه نامه گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان‌های شمالی در این بخش، گفت: گرچه هنوز در بخش زیرساخت‌های گردشگری در ابتدای راه هستیم، ولی هم اکنون حدود ۵۰ درصد از اشتغال استان در حوزه خدمات است که قطعاً بخش عمده آن مربوط به گردشگری است.

او افزود: جاذبه‌های گردشگری در استان‌های شمالی هم به صورت طبیعی و هم انسان ساخت وجود دارد و مردم کشور ما گرایش زیادی برای حضور در چنین محیط‌هایی و استفاده از آن را دارند.

یخکشی گفت: ما در مازندران علاوه بر جاذبه‌های گردشگری در بخش آب، مباحث میراث تاریخی فراوانی داریم که مباحث آن مغفول مانده یا آنکه زیاد بدان پرداخته نشد.

او افزود: به عنوان نمونه سد قدیمی و تاریخی عباس‌آباد تنها سد تاریخی با قدمت بیش از ۴٠٠ سال در حال بهره‌برداری است و یا میراث آبی طبیعی زیادی مانند شبکه هراز داریم که قدمت چندین صدساله و یا هزار ساله دارد که ما هنوز نتوانستیم آن را خوب ارائه و معرفی نماییم

یخکشی گفت: اگر در مورد تأسیسات و میراث آبی سخن به میان آید، قطعاً اذهان عمومی در کشور و حتی استان ما به سوی تأسیسات آبی شوش و یا قنات یزد می‌رود، در حالیکه در بخش آب سطحی با توجه به اقلیم شمال کشور به ویژه مازندران، ما تاسیسات آبی و میراث طبیعی به جای مانده زیادی داریم که از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند.

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در بخش گردشگری آبی کار مشترک بسیار خوبی بین آب منطقه‌ای و سازمان‌های گردشگری در استان‌های شمالی شروع شده افزود: امیدواریم با ضوابطی که ابلاغ شده و شرایطی که فراهم گردید، استفاده حداکثری از منابع و تاسیسات موجود به عمل آید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در پایان ضمن اشاره به برخی از چالش‌ها در حوزه گردشگری آبی از جمله قیمت‌گذاری طرح‌ها ،برگزاری چنین نشستی را سبب استفاده مضاعف از سرمایه گذاری‌های برشمرد و بر بهره‌گیری اصولی و مناسب از میراث طبیعی به جای مانده تاکید و ایجاد اشتغال مناسب که سازگاری بهتری با محیط زیست مان دارد تاکید نمود.

اولین نشست هم‌اندیشی اجرای شیوه نامه گردشگری ویژه پیرامون منابع و تاسیسات آبی با حضور مدیران آب منطقه‌ای و گردشگری استان‌های شمالی در ساری برگزار شد.

انتهای پیام/س

استان‌های شمالی ظرفیت بسیار بالایی در  بخش گردشگری پیرامون منابع آبی دارند.

برچسب ها: گردشگری ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.