سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰ برابری کشت کلزا در ساوجبلاغ

مدیر جهادکشاورزی ساوجبلاغ از افزایش ۱۰ برابری سطح کشت کلزا نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایرج الماسی مدیر جهادکشاورزی ساوجبلاغ گفت: سال گذشته سطح زیر کشت کلزا در شهرستان ۲۳ هکتار بود که امسال ۲۴۴ هکتار با کشاورزان قرارداد کشت کلزا منعقد شده است.
او افزود:کلزا تنها گیاهی است که درتناوب با گندم و جو می‌تواند به عنوان یک محصول پاییزه اقتصادی کشت شود و ضمن تولید، نقش بسیار مؤثری درکنترل آفات خاکزی داشته باشد.
مدیر جهادکشاورزی ساوجبلاغ گفت:بهترین تاریخ کاشت موثر در عملکرد بالای کلزا از نیمه مهر ماه تا قبل از ۲۰ آبان ماه می‌باشد.
الماسی ادامه داد:جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ امسال برای کشت کلزا امکانات ویژه‌ای را در اختیار کشاورزان منطقه گذاشته است که می‌توان به اختصاص بذر اصلاح شده به صورت رایگان به حرفه‌ای کاران شهرستان اشاره کرد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در خصوص سایر مزایای کشاورزان کلزا کار اظهار کرد:ارائه مشاوره کارشناسی و نظارت مستمر بر روند کشت تا برداشت، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای هر هکتار کشت کلزا با نرخ سود ۴ درصد، در اختیار قرار دادن بخشی از سموم و کود مورد نیاز کلزا کاران به صورت رایگان و به صورت ترویجی از دیگر مزایای کشاورزان کلزا کار استان البرز است.
او درپایان گفت:قیمت هر کیلو کلزا به صورت خرید تضمینی حدود ۵۰۰۰ تومان تعیین شده است.
انتهای پیام/د

اعطای تسهیلات برای کلزاکاران ساوجبلاغ

برچسب ها: کشت ، کلزاکاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.