سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

افزایش قیمت دوباره به جان بازار خودرو افتاد! / آخرین تغییرات نرخ خودرو در بازار + جدول

موضوع کاهش عرضه با بهانه‌های مختلف، به رویه همیشگی افزایش قیمت این محصول تبدیل شده است.

 

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که بازار خودرو شاهد افزایش قیمت چشمگیری است و برخی از فعالان بازار معتقدند این روند قیمتی به دلیل کاهش عرضه و کند شدن مراحل صدور فاکتور رخ داده است.

با وجود اینکه در چند ماه گذشته شاهد کاهش قابل توجه نرخ ارز به ویژه در هفته‌های اخیر بودیم؛ اما خودرو این کاهش قیمت را به خود ندید و چه بسا شاهد افزایش قیمتی بین  ۳ تا ۱۰ میلیون تومان در برخی از مدل ها بود.

به گفته کارشناسان صنعت خودروسازی، موضوع کاهش عرضه با بهانه‌های مختلف، به رویه همیشگی افزایش قیمت این محصول تبدیل شده است و با توجه به اینکه بازار خودرو به ثبات نسبی رسیده اما انحصار در این صنعت هر بار منجر به افزایش قیمت این کالا می شود.

طبق جدول قیمتی زیر،  نرخ خودرو طی یک هفته گذشته با تغییرات چند میلیونی همراه بوده است.

قیمت خودرو‌های پرفروش در ۱۳ مهر ۹۸

آخرین قیمت خودرو‌های پرفروش در ۲۱ مهر ۹۸  

عرضه کم خودرو عاملی در افزایش قیمت این کالا

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت افزایش قیمت خودرو‌ها در بازار، اظهار کرد: هفته گذشته، به علت عرضه کم خودرو از طرف خودروسازان قیمت این محصول افزایش یافت. این اتفاق در حالی می‌اُفتد که بعضی از خودرو‌سازی ها از جمله سایپا و ایران خودرو قیمت خودروهای خود را افزایش دادند.


بیشتر بخوانید: جزئیات قیمت خودرو در ۷ مرداد ۹۸ / بازگشت قیمت به آگهی‌سایت‌ها تبعات منفی در بازار دارد 


موتمنی معتقد است اقدام ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت برخی تولیداتشان باعث شد تا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار متوقف شود و شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار باشیم.

او با اشاره به اینکه کاهش قیمت ارز و پایین آمدن تقاضای خرید خودرو باعث شد تا بازار طی روز‌های گذشته آرام باشد، ادامه داد: کاهش قیمت ارز و پایین آمدن تقاضا برای خریداری این کالا باعث شد قیمت‌ها نیز روند نزولی را طی کند اما متاسفانه در این شرایط این اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت برخی محصولات، باعث شد تا بازار خودرو دوباره روند افزایشی به خود بگیرد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، زمانی که قیمت‌های داخلی افزایش قیمت داشته باشد بطور قطع می‌تواند در نرخ خودرو‌های وارداتی تاثیر گذارد.

سرشکنی  عملکرد ضعیف و خرج‌های اضافی خودروسازان

امرالله امینی کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت افزایش قیمت خودرو در چند روز اخیر، اظهار کرد: به طور کلی سیستم فعلی صنعت خودروی کشور وضعیت چندان مناسبی ندارد. مدیران و مسئولان فعلی این حوزه، تمایلی به ایجاد تغییر و اصلاح مدیران، ساختار، عملکرد و هزینه تراشی‌های خودروسازان ندارند.

او ادامه داد: هزینه‌های ناشی از عملکرد ضعیف و خرج‌های اضافی خودروسازان بر قیمت‌های مصرف کننده سرشکن می‌شود و کار به جایی می‌رسد که امروز خودرو‌های داخلی به چند برابر قیمت تمام شده فروخته می‌شود.

امینی درباره علت اصلی افزایش قیمت خودرو در چند روز اخیر، گفت: با توجه به فعالیت شرکت‌های انحصارگر در حوزه خودرو، یکی از ساده‌ترین‌ راه‌ها برای افزایش قیمت، کنترل عرضه است. 

این کارشناس خودرو تاکید کرد: موضوع کاهش عرضه با بهانه‌های مختلف به رویه همیشگی خودروسازی‌ها تبدیل شده است که بارها همین روند را تکرار کرده‌اند و با توجه به ثبات نسبی بازار خودرو و انحصار آن‌ها در این صنعت هر بار منجر به افزایش قیمت شده است. کاهش نسبی تعداد تحویل خودرو‌ها به راحتی می‌تواند افزایش قیمت خودرو‌ها را به همراه داشته باشد.

او بیان کرد: متاسفانه وزیر جدید صمت هم تغییر چندانی در مدیریت خودروسازان اصلی کشور ایجاد نکرده است؛ مدیران فعلی آن افراد با نفوذ و با سابقه‌ای هستند که برای مدت‌ها در آن مجموعه قدرت داشتند و زیر بار حرف‌های دیگران نمی‌روند.

امینی ادامه داد: برنامه‌ای در گذشته مطرح شد که موضوع مدیران جهادی و مدیران انقلابی را مطرح می‌کرد؛ امروز صنعت خودرو به چنین مدیران و طرح هایی نیاز دارد.

این کارشناس حوزه خودرو ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور، خودرو سازان امیدی به سرمایه گذاری خارجی ندارند پس بدون تلاش برای بهبود عملکرد این حوزه و برای منفعت طلبی شخصی اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند. خودروسازی کشور برنامه‌ای برای تحول ندارد و این بی‌برنامگی منجر به اسیر شدن در روزمرگی‌ و بستن دید افراد می‌شود.

او با تاکید بر این که قصد و نیت خودروسازان از افزایش قیمت، دستیابی مجدد به سود مد نظرشان است، گفت: امروزه جای فعالیت سازمان‌ حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در مقابل فروشندگان خودرو، خالیست و شاید باید عنوان کرد که سازمان حمایت  عملکرد مناسبی در این حوزه نداشته است.

خروج خودرو‌های تولیدی از بازار عرضه عاملی در افزایش خودرو

حسین کاکائی کارشناس خودرو نیز در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: اکنون با توجه به اینکه مدتی است قیمت ارز ثابت مانده تنها مقداری قیمت خودرو کاهش یافته است اما مجدد شاهد افزایش قیمت برخی از خودروها نیز بوده ایم.

به گفته کاکایی افزایش قیمت خودرو را می‌توان نوعی هیجان بازارها دانست که دلیل آن خروج خودرو‌های تولیدی از بازار عرضه است.

او بیان کرد: چندی پیش خانم پیروز‌بخت رئیس سازمان استاندارد در مورد خروج خودرو‌های غیر استاندارد توضیحاتی مبنی بر بازنگری تولید برخی از خودروهایی که نتوانسته اند استاندارد‌های ۸۵ گانه صنعت خودرو را دریافت کنند مطرح کرد.  همچنین مطرح کردند که پراید و پژو ۴۰۵ باید از رده تولید خودرو کشور خارج شود،  صحبت های این مقام مسئول نشان می دهد سال آینده این نوع خودرو‌ها دیگر فروش ندارند، به نوعی این صحبت‌ها را نیز می توان عاملی در افزایش قیمت خودرو دانست.

کاکائی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو را می‌توان یک هیجان‌سازی توسط بازاریابان هم  دانست، اگر در روز‌های آینده مردم نسبت به این موضوع واکنش نشان ندهند قیمت خودرو کاهش خواهد یافت، اما اگر مردم با تصمیمات عجولانه  به سمت خرید خودرو روی آورند مجدد شاهد افزایش قیمت خودروها خواهیم بود.

این کارشناس خودرو افزود: هم‌اکنون طبق تحلیل‌های انجام شده باید در یک رکود قیمت خودرو قرار گرفته باشیم و خرید و فروش به یک سطح تعادلی رسیده باشد. حدس زده می‌شود که این افزایش قیمت توسط فروشندگان اعلام شده و تقریبا خرید و فروش در بازار صورت نمی‌گیرد.

کاکائی با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته عرضه خودرو تغییری نکرده است، گفت: تولید خودرو همچنان طبق گذشته است و عرضه خودرو را نمی‌توان دلیلی بر افزایش قیمت این کالا دانست، اما اگر این جوسازی‌ها ادامه داشته باشد هیجان افزایش قیمت خودرو نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

افزایش قیمت خودرو راهی برای دستیابی مجدد به سود 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۸
در انتظار بررسی: ۰
ادیبفتحی
۲۰:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام به مسئولین این چه بدبختی هرروز ۵بار قیمت خودرو بالا می برند چرا فکر مردم بدبخت نمیکنند پراید ۷۰ میلیون خدای بدبختی نیست
ابوالفضل
۲۳:۰۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
با این شرایط خرید خودرو صفر فقط باعث هدر دادن سرمایه و لطمه به اقتصاد و کمک به گرانی خودرو و نیز بعلت حساسیت زیادی که بابت نگهداریش به خرج میدین باعث طلف شدن عمر و پیری زود رس خواهد شد.
سجاد
۲۲:۰۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
خدا به داد مستضعفین برسه، بلایی بر سر ملت آمده که قادر نیستند یک پراید بخرند، از آقای رییسی خواستاریم که جلوی این گرانی ها را بگیرد، و دست مفسدین و سارقین را قطع کند و‌با جدیت برخورد کنند ، و جلوی سایت ها بگیرد تا بیخود قیمت ها را بالا نبرند، از سوی مردم نیز به خودشان رحم نمی کنند و انصاف را رعایت نمی کنند
علی
۱۱:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
خوب قوه قضائیه ورود کنه مگه قرار نیست با قدرت با اخلالگران اقتصادی به عنوان محارب برخورد کنه بسم الله این مدیرای خودرو سازی را اگه باهاشون برخورد نکنه این گرون کردن ها همین جور زنجیره ای سرایت میکنه دوباره به ارز و دلار خونه کرایه خونه و مواد غذایی و غیره
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
نخرید
فرزاد
۰۰:۱۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
دوتا خودرو ساز داریم تو ایران اینا رقیبی هم ندارن ماشین خارجی هم گران و هر طور دوست داشته باشن و به هر طرف بخوان میرن چون سوارن و افسار مردم هم دستشون پس چه من بگم چه شماها بگین خودرو اشغال و نخرین اینا کار خودشون میکنن
محمد
۲۰:۰۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
سلام
تنها راه برون رفت از مشکلات موجود فقط و فقط خصوصی سازی است، شرکتی که نیروی کاری اش رو نمایندگان و دولتمردان سفارشی تحمیل کنند نایجه اش میشه
۱_ ارائه محصول بی کیفیت
۲_ افزایش قیمت
در نایجه دولت و مجلسی که خودشون صاحب بنگاه هستند ازشون توقع دارید نظارت کنند.
Alireza
۲۰:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
حکایت علت افزایش قیمت خودرو به این گفته شباهت داره من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بودفقط دارن این دو شرکت محترم با پشتبانی بسیار محکم مردم بدبخت که نمیتونن اسم ماشین خارجی رو ببرن سرکیسه میکنن
Hhhhhhhh
۲۰:۴۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
مردم فکر میکنن ماشین میاد پایین دست دولت تو کاره چرا پرایدو نمیده پنج ملیون مگه ما حقوق به دلار میگیریم که پرایدو به دلار میفروشن
حاج اسماعیل
۱۶:۰۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اینایی که میگن بخرید و همش دم از گرونی میزنند

تعدادی ماشین دارند فروش نشده میخان بازار گرون تر کنند تا به سود بیشتر برسند
پس بهتره توجه نکنید
هرچه گرون شد نخرید
ابراهیم
۱۲:۳۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
واقعا جای تأسف داره
احمد
۲۲:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
کارکرد این سوء مدیریتها سرخوردگی و نا امیدی برای مردم فقیری است که امید داشتند شاید روزی بتوانند یه پراید داغون بخرند و چند صباحی را خوش باشند اما الان دیگه حتی آرزوش هم دست نیافتنی شد
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
تنهاراه کاهش قیمت خودرواین است که افرادی که تاکنون درراس خودروسازی بوده اندوثروت های چندصدوحتی چندهزارمیلیاری تومانی ازاین صنعت به یغما برده اندراشناسایی وثروتشان رامصادره کنندوبه صنعت خودروسازی تزریق نمایندتاجبران همه افزایش قیمت بشودوارزانی نصییب خریدارن خودروشودوحق به حق داربرسد.
یاس
۲۲:۱۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
با درود فراوان. چرا اجازه نمیدن سپاه وارد این عرصه بشه. به نظرم موفق میشه. وقتی موشک و ماهواره می‌سازه حتما خودرو هم میتونه اونم ب بهترین کیفیت. قبلا خبری شنیدیم که قرار سپاه خودرو بسازه
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
وقتی در کنار انحصار خودرو خودروسازان خصوصی نباشند وبی قانونی در توزیع وعرضه مستقیم به مصرف کننده باشد همه جا را فاسد خواهد کرد واقتصاد در جا خواهد زد ودولت مستاجر هست ودر آخر زورش نخواهد رسید وقضیه را ماستمالی خواهد کرد
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بخرید که هرچه به سمت شب عید بریم گرونتر میشه که ارزونی توش نیست مطمعن باشید
محمد
۲۱:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
فقط نخرید
جواد
۲۱:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نظر ندارم
مهدی
۲۱:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
هیچی نخرید
مجتبی ۱۳۷۱۱
۲۰:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلا دوستان ماشین نخرید با این ماشینهای بدرد نخور و گران
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بیخود زور نزنید.با آه و ناله من و شما خودرو ارزون نمیشه
تو نخری،یکی دیگه میخره
چه ارزون بشه۲۰میلیون ۴تا ماشین بفروشه
چه گرون بشه ۴۰ میلیون ۲تا ماشین بفروشه
چه بشه ۸۰ میلیون ۱ ماشین بفروشه
درهرصورت سودشو میبره
رسول
۱۹:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اینا با چه رویی این ماشینهای مزخرفو میفروشن هیچ مسئولی هم نیست که رسیدگی بکنه آخه کجای دنیا کسی تو عمرش دیده که ی دفعه قیمت ماشین ۲۰ برابر بشه
سجاد
۱۹:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
دو مشکل عمده وجود داره : 1-اول مشکل پایه قیمت کارخانه که مساله اصلی هست 2- دوم مشکل افزایش قیمت بازار به نسبت به کارخانه هست . اینکه قیمت پایه محصول باید درست بشه دوراه داره ، نظارت حقوقی و خرید کمتر و تقاضای کمتر هست که هم دولت و هم ومردم باید همکاری کنن و قسمت دوم وقتی افراد عادی نتونن اینترنتی خرید کنن ، خریدار اصلی واسطه ها هستن وقتی ثبت نام با شماره ملی میکنی ، قابل صلح نیست ، ولی قانون دور زده میشه و میگن وکالت به عزل بهت میدیم . در تمام موراد نبود نظارت حقوقی بیداد میکنه
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
تروخدا بیشتر بپیگیری کنید تا اقتصاد رو به یک ثبات برسانیم
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸

حتما پیگیری می شود

ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
آهای خبرنگاری که این گزارش و نوشتی می شه لطفا مجدد از این خبرا بزنی تا به گوش مسئولین برسه و قیمت ها کم شه آخه خسته شدیم بخدا
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۷:۴۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸

حتما پیگیری می شود

سرباز
۱۶:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
وقتی دلار 18 شده بود قیمت پراید 30 میل بود الان دلار 11 هست قیمت پراید 47 میل یعنی چی واقعا؟
نیاز به بررسی داره آقا
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
عجیب است با اینهمه بگیروببند مسئولین خودروساز و دلالهای عمده ، باز این بازار آشفته و گرانفروشان با خیال راحت جولان میدهند . بنظر دستهای بزرگتری در این بازار فعال است که باعث بی سامانی اوضاع شده است . مردم چه گناهی دارند که از داشتن یک خودرو ایمن و قیمت مناسب بی بهره اند ، خدایا خودت به این ملت کمک کن . آمین
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
جوری گزارش تهیه کردید ونوشتید که انگار کشور نه قانون دارد نه رئیس انگار فقط پولدارها باقدرتشان دارند برای مردم تصمیم میگیرند
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
یعنی میشه پراید ارزان شه
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
گزارش خوبی بود اما فایده نداره این حرفا قیمتا داره بالا میره
جواد
۱۶:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نخرید نخرید
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اتفاقا هرچه گرانتر باشد بهتر است لا اقل آبرومون نمیره
چون چند سال پیش که توان خریدن یک پراید ۷میلیونی را نداشتم ضایع بود
الان که نمیتونم پراید ۵۰ میلیونی بخرم علتش گرونیه
خدا از مسئولین راضی باشه که نمیذارن پیش خانواده سرشکسته بشیم
جواد
۱۵:۵۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نخریدمگه مجبورین هرچی گرون شدبیشترخریدن مردم
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
یا امام زمان بخدا خسته شدیم
محسن
۱۵:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نخرید
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
چیو نخریم داداش
مگه میتونیم بخریم!!!
مهدی
۱۵:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نکنین این کارها را خوب نیست
nima
۱۵:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ی سری ب کار خانه های خودرو سازی خارجیا بزنین..اخه کدوم خودرو سازی ی ماشینو بعد سی سال هنوز تولید میکنه؟؟خودرو سازی نیس مونتاژکاری هست.لطفا ی خبری هم از سرنوشت طرح شاسی بلند ایران خودرو بگیرید .ببینین چرا طرح قبول نکردن .ممنون
مهدی
۱۵:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
این دو خودرو ساز درست بشو نیستن که نیستن.مثل همراه اول که وقتی ایرانسل اومد به خودش افتاد باید یک خودرو ساز داخلی خارجی بیاد خورخودرو با قیمت مناسب با امنیت بالا و خدمات پس از فروش خوب بده تا دیگه انحصار برداشته بشه
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ایران میکانیکهای خوبی دارد ماشینای اسقاطی امریکا,انگلیس, آلمان را ارزون بخره درستشون کنه و ارزون بده به ملت
علی
۱۴:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
وقتی جنسی کم بشه گران هم میشود. وقتی نظارت نباشد مافیا هم قدرتمندتر میشود. وقتی انحصار باشد مردم باید به پای تولید کننده بیفتند .اینها نکات آشکاری هست.کاری به تحریم هم ندارد. خیلی سال است خودرو ما در انحصار است منتها امروز قدرت خرید مردم پایین آمده.وخودروهای وارداتی هم دست نیافتنی برای قشر کثیری از مردم.بازه قیمتی عالی و بسیار وسیعی برای جولان دادن دلالان و مافیای خودرو
علیرضا
۱۴:۳۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نخرید نخرید
محمد
۱۴:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نخرید
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
یعنی واقعا این دو شرکت اینقدر قدرت دارند که هیچ مقام مسئولی نمیتونه جلوشون رو بگیره واقعا......؟
جواد
۱۴:۱۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
. بابا برنج که نیست. . خودروساز بفهمد بامردم مواجه هست. شما نارحت بیکار شدن کارگران خودرو سازی نباشید. آقای رئیس جمهور آقای نمایده کجایی؟
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
به فریاد ملت برسید
هموطن
۱۳:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
به نظر من باید ...
1_نظارت دقیق بی‌طرفانه و.دلسوزانه به نفع مصرف کننده صورت گیرد
۲_خریداران از ولع برای خرید بپرهیزند
۳_دست اندرکاران از حمایت همه جانبه و به هر قیمت از عوامل گرانی دست بردارند وبا تسهیل واردات خودروهای باکیفیت و همتراز از لحاظ کلاس خودرو می‌توانند هم قیمت را پایین بیاورند هم کیفیت را بالا ببرند.زیادهم مشکل نیست.
اینها نه به تحریم ربط دارد نه به چیز دیگر نیاز به حاشیه سازی هم ندارد.افکاذ را منحرف نکنیم.
هموطن
۱۳:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
به نظر من باید ...
1_نظارت دقیق بی‌طرفانه و.دلسوزانه به نفع مصرف کننده صورت گیرد
۲_خریداران از ولع برای خرید بپرهیزند
۳_دست اندرکاران از حمایت همه جانبه و به هر قیمت از عوامل گرانی دست بردارند وبا تسهیل واردات خودروهای باکیفیت و همتراز از لحاظ کلاس خودرو می‌توانند هم قیمت را پایین بیاورند هم کیفیت را بالا ببرند.زیادهم مشکل نیست.
اینها نه به تحریم ربط دارد نه به چیز دیگر نیاز به حاشیه سازی هم ندارد.افکاذ را منحرف نکنیم.
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
حتما پیگیری می شود
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ممنون بابت این گزارش از احتکار خودروساز ها هم گزارش تهیه کنید خیلی وقت است که منتظریم
ع
۱۳:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
عجبا
محمود
۱۳:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
گرانی تا کی ؟؟
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خودرو سازها دارند مردم را اذیت می کنه وکسی باآن هابرخوردنمی کند
چرا ؟
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
تروخدا پیگیریتون بیشتر بشه من که خسته شدم
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خسته شدی?
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
هردم ازاین باغ بری میرسد........?
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
هردم از باغ بری میرسد
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ممنون از خبرتون اما تا کی باید صبر کنیم تا قیمت ثابت شه
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
این را نمیدانم تا قیمت ثابت شه
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
چه کسانی عامل گرانی وگرانفروشی درایران هستند!!!
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
این راهم نمیدانم
محمد
۱۳:۱۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
راهش اینه نخرید...
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نخرید
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
گرانی ها مردم را شکست ومریض کرده هیچ مسؤلی نتونسته واصلا نمی خوان مشکلتت مردم حل بشه؟؟!!!
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
قیمت کارخانه بالاست خیلی بالاست کیه بفکرمردمه
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
باید مردم بفکرمردم باشن
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
تنها راه کاهش قیمت خودرو این است که باید به صنعت خودروسازی ثروت تزریق کرد تاجبران همه افزایش قیمت بشود و ارزانی نصییب خریدارن خودرو شود و حق به حقداربرسد.
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸

ممنون حتما بررسی می شود

ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نظر غیرکارشناسانه ندید لطفا.. این چاه صنعت خودروسازی پر شدنی نیس و واقعیت اینه که انحصار باعث این همه مشکل شده
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
باید به صنعت خودروسازی ثروت تزریق کرد?
اول شما
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ماشینم فروختم الان ده روز ماشین خودم نمی تونم بخرم خدا لعنت کند بر دلالان مریض شدم
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
فروختی?
چرا?
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خسته و ناامید
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
مافیای خودرو می تازونه !!!؟؟؟؟؟؟
مردم بیچاره هم گرفتارند !!! پس کو مبارزه با فساد !!!!
سعید حیدری
۱۲:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
راهکار اینه که فقط نخرید.
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
نخر
مهیار
۱۲:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
واردات رو آزاد کنیدددددددددددددددددددد....
جواد
۱۴:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
موافقم چرا در همین عراق پراید از نصف هم کمتر یا موتور یا هرچیز دیگه والا عراقیها خونشان ازما رنگینتر که نیست.
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خدا لعنت کند همه عاملان گرانی ها را، ممنون بابت خبر
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بخش عمده این گرانی خود مردم هستند که بعد از ظهر ها دم نمایشگاه وایستادن یه ماشین می خرند و چند صد میکشن روش و فردا با بازار گرمی سایر همکاران می فروشن به یکی دیگه بعد میگن پول حلال.
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
تهها راه کاهش قیمت خودرو تو کشورمون اینه که واسه مدتی مرزها رو آزاد بزارن تا خودروهای خارجی بیاد داخل کشور اونوقت قیمتای خودرو داخلی میکشه پایین
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
یکی از راهها اینه و اون هم نه همه خودرو ها ترجیحا خودرو های اسیایی که استهلاک کمتری دارند.
محمد
۱۳:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
هیچوقت دولت اجازه نمیده واردات آزاد بشه . تنها راهش اینه که کلن خودرو سازی کاملن خصوصی سازی بشه و بازار رقابت بین خودرو سازهای داخلی و وارداتی بشه اونوقت باهم بخاطر فروش بیشتر سر کاهش قیمت و افزایش کیفیت رقابت میکنن و این به نفع مصرف کنتده است.
علی
۱۳:۳۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اگه این کار انجام بشه پرایدو 20 تومن هم کسی نمیخره ... کلا صنعت خودرو ورشکسته میشه .. و جمعیت ایران روز به روز افزایشی میشه صنعت خودرو سازی الان وسیله ای برای کنترل جمعیت هم شده ماشالاه
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
فقط یک راه حل وجود دارد افزایش عرضه برای پاسخگویی به تقاضا قیمت را روی عدد منطقی نگه میدارد با تولید یا واردات
خسته نباشی
۱۱:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
فقط یک راه .. ولی نه راهی که شما گفتی
راهش اینه که تمام مسئولین به فکر اقتصاد بی افتن و بتونیم از این منجلاب بیرون بیایم
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
یکی از راه ها!!
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
کار مسولیین اجرایی شده دریافت مالیات بیش از حد از شغلهای ضعیف
و یا صحبت پیرامون ارز
قوه قضاییه چرا برخورد جدی نمیکند!
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
در رابطه با مشکلات مدیران پارس خودرو هم ممنون میشم گزارش بزنید
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
حتما بررسی می شود
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
الان بهترین کار واردات با تعرفه پایین هست البته اگر مافیای خودرو بگذارد
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
تعرفه چیه?
خوش نظر
۱۰:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام
درمورخه ۹۸/۰۷/۲۱ از ساعت یازده تا ساعت شانزده جهت خرید محصولات ایران خودرو به روش اینترنتی برای اولین بار اقدام نمودم . باوجود تمام تلاشی که جهت ثبت نام و درخواست پیش خرید نمودم ولی موفق نشدم و به این نتیجه رسیدم فروش محصولات داخلی انحصار افراد خواص می باشد وتا وضع موجود به این شکل است تعیین قیمت هم انحصار همان افراد خواص میباشد لازم بذکر است متصفانه اینجانب مصرف کننده می باشم.
حالا شما بگردید پیدا کنید پرتقال فروش را
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
با توجه به بررسی های انجام شده مشکلی در پیش خرید خودرو وجود ندارد و در زمان اعلام می توانید خریدتان را انجام دهید
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
پس حتماً حتماً حتماً مشکل بر می گرده به اینترنت شما و خودت مقصری!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
فقط منتظرم که سپاه وارد عرصه خودرو سازی بشه... مطمئن باشید ماشین میسازه 1 پنجم قیمت
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸

ممنون از نظرتون حتما بررسی می شود

حامد
۱۰:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ممنون بابت این خبرهاتون فقط اینکه کاری کنید قیمت ماشین ثابت بمونه میترسم ماشینمو بفروشم و دوباره بخرم
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
با توجه به نظرات کارشناسان قیمت خودرو طی روزهای آینده ثابت خواهد ماند
محمد
۱۰:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خدا وکیلی آدم خنده اش میگیره این قیمتا رو واسه این ماشینای غیراستاندارد میبینه
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
هزینه مراسم اربعین از کجا باید تامین شود
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
چه ربطی داره !
چرا همه چیزو غاطی میکنید!
اربعین دقیقا چه هزینه ای داره برای دولت ایران!؟

صنعت مریض خودرو به دلیل انحصار به این روز افتاده و دولت یا هر گروه دیگه ای مقصرن فقط حسابشون با خدا..
اما نظر شما هیچ ملاکی نداره
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ای مردم ساده
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
دولت مجوز گراني نان رو به نانوايي‌ها ميده ، دلال‌ها خودرو ، بنگاه ها خونه ، كارخانجات لبنياتي هم هفته اي دو بار محصولاتشون رو گرون ميكنن ، خدايا خودت به حقوق بگيرها صبر و طاقت بده بتونن دووم بيارن.
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بازار انحصاری خودرو
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نخریدن اخرین راه
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ایران میکانیکهای خوبی دارد ماشینای اسقاطی امریکا,
انگلیس, آلمان را ارزون بخره درستشون کنه و ارزون بده
به ملت
علی
۰۶:۰۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام دوستان نخریدن مال اونجاست که انحصارو احتکار نباشه من بدبخت دوساله که گول نخریدن را خوردم با پولی که میتونستم سمند صفر بخرم حالا باید سمند مدل 84 بخرم .کار باید ریشه ای حل بشه آهای خبر نگار های با وجدان و آزاده این صنعت و وزارت صمت را ببربد زیر زره بین اینا دارن به نظام ضربه می زنن.
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
مگر سلطانهای گرانفروشی رانگرفتند؟؟!!! هیچ تأثیری دربهبودی اوضاع قیمت بازار نداره ه؟؟!!! وبازار همینطور درحال افزایش روزه ی قیمت هاست؟؟!!!
ali
۰۹:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اقتصاد کشورنیاز به بررسی دارد که مسئولین باید سریعا وارد عمل شوند
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
کی میگه خرید و فروش نمیشه
یه سر تو سایتهای دیوار و.... بزنید میفهمید که خرید و فروش داره با قیمت های جدید انجام میشه...
باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
با توجه به بررسی های صورت گرفته خرید و فروش نسبت به گذشته کاهش داشته است
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ببخشید میتونم بپرسم بررسیاز کجا صورت گرفته و خرید و فروش نسبت به گذشته کاهش داشته!!!!!

کافیه امتحان کنید یه آگهی فروش خودرو صفر بزارید تو دیوار بصورت فیک بعد متوجه میشید خرید و فروش نسبت به قبل افزایش داشته یا کاهش!؟؟
باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸

حتما پیگیری می شود

ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خدایا تا کی بی عدالتی و خبرهای ناامیدکننده؟؟
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
به جز ایران هیچ‌ جای دنیا یه جنس به یکباره ۱۵۰ درصد گران نمیشود حتی سوریه و عراق و افغانستان جنگ‌ زده هیچکس هم به فکر این‌ملت بدبخت و مظلوم‌ همیشه در صحنه نیست
جواد
۱۴:۱۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
موافقم
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
زود باید بخرید پراید ۵۰ میلیون‌ پژو ۸۰ میلیون از ماست که بر ماست
محمود
۱۵:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
واقعا درسته مصرف کننده واقعی باید زود خرید کنه چون بالاتر میره قیمتها مخصوصا که به پایان سال وعید هم نزدیک تر میشیم و قیمتها شدیدا بالا میره
amir
۰۸:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
به نظرم فقط وارد کردن خودرو خارجی با ارز دولتی و و قرارداد با شرکتهای بزرگ خارجی جهت مونتاژ حودرو در ایران
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
فقط وارد کردن ماشینای اسقاطی امریکا,انگلیس, آلمان را
ایران میکانیکهای خوبی دارد ماشینای اسقاطی امریکا,
انگلیس, آلمان را ارزون بخره درستشون کنه و ارزون بده
به ملت
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
واقعا متاسفم ،سایپا وایران خودرو خون مردم را دارن توشیشه میکنن ازیه طرف افزایش قیمت واز طرفی کاهش کیفیت وامنیت واز طرفی تحویل دادن خودرو تا شهریور سال آینده یعنی یکی اگه بتونه توسایتشون موفق بشه ثبت نام کنه یک سال باید صبر کنه تا خودروشا تحویل بدن
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ما الان دیگه دستامونو گذاشتیم رو زمین و قمبل کردیم و توکل به خدا کردیم....دولت و نظام و خودروسازو و.و.و.و.و.و. هر بلایی که دلشون میخواد سر مردم میارن و مردم هم هیچ کاری انجام نمیدن و نظام هم همچنان تماشاگر
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بیچاره خودروسازهاکه دوباره گرانی به جان خودروهاشون افتاده
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
فقط دارید عمر جوانهارو تلف میکنید...

فقط ماشینه مگه حالا گرون شده...
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بازم بگید حمایت از تولید داخلی و مقابله با واردات. کدوم تولید داخلی وقتی تولید کننده دلش به حال مصرف کننده نمیسوزه و به فکر سود بیشتر به هر شکلی هست باید واردات آزاد بشه شاید با زور مجبور بشه هم قیمتش رو پایین بیاره هم کیفیتش رو و اگر هم نخواست همون بهتر که نباشه .
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ابراهیمِ بت شکن
بت ماشین را بشکن
منصور
۰۸:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ثبات اقتصادی نداریم قبول دارید؟؟
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
واقعا که
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
علی برکت اله
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
آقا پراید چنده الان؟
...
۰۷:۳۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اینها که گفتید به هیچ وجه دلایل قانع کننده ای جهت افزایش قیمت نیستند.
چرا در هر شهری ده ها بنگاه خرید و فروش خودرو اجازه ی فعالیت دارند.
چرا دلایل واقعی افزایش قیمتها را اعلام نمیکنید.

چرا تعرفه ی واردات خودرو تا این اندازه بالا گرفته میشود تا کسی بجز افراد پر درآمد توان خرید خودروهای با کیفیت خارجی نداشته باشند.
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
چرا هیات دیره و افرادی که در قیمت تاثیر دارند ، اعدام نمی شوند .
اگر چین بود ، 80 درصد مدیران رده بالا
چرا مردم را خون به لب کردید ؟
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خداوکیلی کسی نیست رو قیمت.ها نظارت داشته باشه خریدار نیست بازار رکود سنگینی دارد چطور دوباره قیمت ها می رود بالا ....
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
چطور دوباره قیمت ها می رود بالا ....