سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهولت در بازاریابی محصولات باغداران با فعال شدن تعاونی روستایی در شهرستان

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن شرکت تعاونی روستایی، بازاریابی محصول و فروش را برای باغداران سمیرمی آسان می کند.

اصغر سلیمی نماینده مردم  سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره به مشکلات باغداران در فروش زیر قیمت محصولات سیب عنوان کرد: خوشبختانه با بارندگی‌های امسال محصولات سیب باغداران منطقه سمیرم از لحاظ کیفیت و اندازه مطلوب بود.

او با اشاره به افزایش هزینه‌های باغداران مانند کود و سمپاشی درختان، هزینه کارگران، خرید سبد اضافه کرد: هزینه‌ی یک کیلو سیب درجه یک و دو برای باغدار حدود هزار و ۵۰۰ تومان هزینه دارد، اما متاسفانه باغدار مجبور به فروش سیب زیر قیمت به دلالان است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مشکل باغداران با وزیران صمت، جهاد کشاورزی و معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در جلسات متعدد راهکار‌های مختلفی از جمله تشکیل شرکت تعاونی روستایی یا عضویت خود باغداران، برندسازی محصول سیب سمیرم و صادرات آن به کشور‌های خاورمیانه پیشنهاد شد.

سلیمی در خصوص تشکیل شرکت تعاونی روستایی توضیح داد: با فعال شدن تعاونی روستایی در شهرستان، از مراحل اولیه کاشت، داشت، برداشت تا بازاریابی محصول با نظارت تعاونی صورت می‌گیرد و به این صورت حق باغداران پایمال نمی‌شود.

او با اشاره به تولید ۴ میلیون تن سیب در ۱۶ استان کشور تصریح کرد: سهم تولید سیب در سمیرم ۲۲۰ هزار تن است که از کیفیت و مرغوبیت ویژه‌ای برخوردار است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید برضرورت برند سازی سیب سمیرم تاکید کرد: حدود ۷۰ هزار تن از سیب سمیرم صادر می‌شود که در صورت فرهنگ سازی و شناخت این محصول در منطقه امکان صادرات آن به کشور‌های حوزه خلیج فارس، پاکستان و کشور‌های اطراف دریای خزر وجود دارد.

سلیمی ادامه داد: سرمایه گذاران می‌توانند با آرم، بسته بندی مناسب این محصول را صادر کنند.

او با اشاره به اهمیت فعالیت صنایع تبدیلی بیان کرد: باتوجه به اینکه حدود ۱۰ محصول مانند سرکه، پوره، چیپس، رب و عطر سیب می‌توان از محصولات درجه ۳ و ۴ سیب فرآوری شود، با ورود سرمایه گذاران و فعالیت کارخانه‌های فرآوری محصول در این شهرستان، ازیک سو منجر به افزایش اشتغال و از سوی دیگر ارزآوری را برای کشور رقم می‌زنند.
 
انتهای پیام/ش

باغداران سمیرم نیازمند فعال شدن شرکت تعاونی روستایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.