دبیر انجمن قطعه سازان ایران افزود: ۱۵ درصد از بازار خدمات پس از فروش در دست قطعه سازان است که ۸۵ درصد این خدمات وارداتی هستند.
یشتر بخوانید: داخلی سازی قطعات منجر به تجاری شدن خودروهای ناقص کف پارکینگها شد
بیگلو ادامه داد: توانایی تولید قطعات بسیار زیادی داریم اما متاسفانه قطعه از چین وارد می شود و برند ایرانی روی آن هک میکنند، اما باید بتوانیم به کمک دست اندرکاران به سایر شبکههای توزیع برگردیم.
دبیر انجمن قطعه سازان ایران تشریح کرد: تا پایان سال باید ۲ میزگرد تخصصی تشکیل شود؛ تعدادی از قطعاتی که در میزگرد یک مورد بررسی بودند در حال پیشرفت بوده و تعدادی به تولید انبوه رسیده است.
بیگلو با اشاره به مشکلات داخلی سازی، بیان کرد: یکی از اساسیترین مشکلات کمبود نقدینگی است؛ قرار بر این بود در تامین قطعات خودروها خودکفا شویم، اما به حدی مشکلات نقدینگی افزایش یافت که قطعه سازان در کارهای عادی خود کم آوردند.
او گفت: ۴ تا ۵ قطعه در میزگرد اول مطرح بودند بومی سازی شده اند و تعدادی از قطعات به تولید انبوه رسیده و یک تا ۲ قطعه از میز ۲ نیز تا چند ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
انتهای پیام/