سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندسنگی ملاتی ام (۶۰) به زودی افتتاح می‌شود

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه بند سنگی ملاتی منطقه حسین آباد حوزه دهسرد شهرستان ارزوییه موسوم به ام (۶۰)، ۵۰ درصدپیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این بند تا ۲۵ مهر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد سلاجقه مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه کار ساخت بند سنگی ملاتی موسوم به ام (۶۰) از ۲۵ شهریور امسال آغاز و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این بند تا ۲۵ مهر امسال به بهره برداری می‌رسد.

او بیان داشت: امسال در راستای اهداف اعتبارات اختصاص داده شده از محل صندوق توسعه ملی، پس از مطالعه و مشاوره، بندسنگی ملاتی موسوم به (ام ۶۰) در منطقه حسین آباد حوزه دهسرد شهرستان ارزوییه با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیون تومان، به عنوان یکی از ۶ بند سنگی ملاتی این حوزه در نظر گرفته شد.

سلاجقه افزود: مساحت این بند ۴۱۱ هکتار، حجم مخزن هر دوره بارشی ۴۱۱ متر مکعب، دبی طراحی ۴/۴۰۵ متر مکعب در ثانیه، شیب آبراهه آن ۳ درصد و عرض سرریز این بند ۵/۷ متر با طول تاج ۵۰ متر ارتفاع است که حداقل میزان نگهداری آب داخل بند در دوران کم بارشی، ۶۰ سانتی متر است.

او با بیان اینکه بهره برداری از این بند سنگی ملاتی، علاوه بر کنترل و مهار سیلاب‌ها و روان آب‌ها فایده‌های دیگری، شامل: تقویت سفره‌های آب‌های زیر زمینی، آب دهی به حدود ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی و کنترل رسوب بالادست و جلوگیری از ورود آن به مناطق پایین دست را در پی دارد.

این بند در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان ارزوییه در منطقه دهسرد و در بالادست روستای کلیان قرار دارد.

انتهای پیام /ی

ساخت بند سنگی ملاتی در حسین آباد ارزوئیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.