سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیل شخصی ترامپ: از تحقیقات فدرالی در خصوص رسوایی اوکراین کاملاً بی‌اطلاع هستم

رودی جولیانی گفت هیچ اطلاعی از تحقیقات فدرالی در خصوص موضوع مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین ندراد و با او تماسی گرفته نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، گفت در خصوص رسوایی اوکراین با او تماسی گرفته نشده و کاملا از تحقیقات فدرالی در این خصوص بی‌اطلاع است.

جولیانی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت با نماینده دادستان‌های فدرال صحبت نکرده و هیچ نشانی مبنی بر اینکه کار او برای ترامپ در اوکراین مورد تحقیق و بررسی است وجود ندارد. وکیل ترامپ در ادامه از رسانه‌ها به ویژه نیویورک تایمز که موضوع تحقیق از جولیانی را مطرح کرده بود انتقاد کرد و انتشار این خبر را حمله سیاسی دانست. او گفت: «اگر این یک تحقیق مناسب برای اجرای قانون باشد، باید برای آنکه درست انجام شود مخفی نگه داشته شود».

این اظهارات جولیانی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ روز گذشته در توییتی ضمن حمایت از جولیانی اعلام کرد او یکی از مقامات قانونی تیمش خواهد بود تا پیگرد قانونی گزارش نیویورک تایمز را که این هفته منتشر شد دنبال کند. نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد دادستان‌های فدرالی منهتن در حال تحقیق از جولیانی در موضوع اوکراین هستند.

به تازگی افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد. دموکرات‌ها در راستای استیضاح ترامپ می‌کوشند از جولیانی تحقیق کنند که او اعلام کرده از همکاری با کنگره امتناع می‌ورزد. (اینجا)

پیش از این نیز دو فرد وابسته به جولیانی که در جریان تلاش وی برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه جو بایدن، نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ میلادی با او همکاری داشتند، به اتهام نقض قوانین مربوط به نحوه تأمین مالی ستاد انتخاباتی بازداشت شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.