سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متیس: خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه داعش را احیا می‌کند

وزیر دفاع پیشین آمریکا معتقد است اگر واشنگتن فشار خود را در سوریه بر داعش ادامه ندهد، این گروه تروریستی دوباره فعالیتش را از سر می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «ان بی سی نیوز»، جیمز متیس که در دو سال اول ریاست جمهوری ترامپ هدایت پنتاگون را در دست داشت در یک مصاحبه اختصاصی در برنامه "میت د پرس" هشدار داد که تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نیرو‌های این کشور از سوریه می‌تواند عواقب وخیمی در پی داشته باشد و منجر به بازگشت مجدد گروه تروریستی داعش شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا آمریکا از تصمیم ترامپ پشیمان خواهد شد یا خیر، گفت: "ما باید فشار بر داعش را ادامه دهیم تا نتوانند تجدید قوا کنند."

جیمز متیس افزود: "ممکن است ما خواستار پایان جنگ باشیم، شاید حتی آن را اعلام کنیم. می‌توان نیرو‌ها را خارج کرد همانطور که اوباما این راه سخت را در عراق تجربه کرد, اما دشمن از این کار سود می‌برد. در این مورد نیز، اگر ما به فشار خود ادامه ندهیم، داعش دوباره فعالیت خود را از سرخواهد گرفت. کاملا مشخص است که آن‌ها بازخواهند گشت."

ترامپ روز یکشنبه با بیان این که ترکیه قصد دارد به شمال سوریه حمله کند، اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی را از این منطقه خارج می‌کند. این تصمیم ترامپ انتقادات گسترده و شدیدی را در پی داشت. 

مصطفی بالی، سخنگوی رسمی نیرو‌های سوریه دموکراتیک به ان بی سی نیوز گفت تصمیم آمریکا برای کنار رفتن، آن هم زمانی که ترکیه به سمت سوریه در حرکت است "شوکه کننده و غیرمنتظره" بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۱:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
هی متیس:1) هیچ پدر و مادری فرزند خودش را رها و تنها نمیگذارد.....اوباما و هیلاری کلینتون داعش و القاعده را برای خاورمیانه و غرب آسیا خلق کردند و هنگامیکه سوزان رایس از درد زایمان خاورمیانه سخن میگفت این فرزندان یکی در افغانستان و یکی در سوریه بدنیا آمدند...
2) این یک عقب نشینی استراتژیک ارتش سنتکام آمریکا و استراتژی نظامی است برای حمله ای دیگر پس اصلاً نگران نباش ترامپ اینقدرها هم احمق نیست تاجری است که تا سود نکند ریسک ضرر را هرگز قبول نمیکند علی الظاهر به جریانات نگاه نکن با این روش خواسته رجب طیب اردوغان را در باتلاق سوریه گرفتار کند و سرش را با کردها و کردکشی گرم کند تا زمان مناسب برای ارتش سنتکام آمریکا مهیا شود...............