سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاب

صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان مطلبی با عنوان "جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاب" منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرام"تاریخ ایران و جهان"، از صفحات وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای، به تازگی مطلبی با عنوان "جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاب" منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید: جشنی که شاه در آن خود را کوروش دوم معرفی کرد! +فیلم


 جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به روایت رهبر انقلاب:‌

‌ جشن‌های به اصطلاح دو هزار و پانصدمین سال برپایی شاهنشاهی ایران، بزرگترین دهن‌کجی به اسلامگرایان و نهضت اسلامی بود. شاه با صرف مبالغ میلیونی برای این جشن‌ها و تجمّل و اسرافِ وصف‌ناپذیری که با آن همراه بود، دل همه‌ کسانی را به درد آورد که غم گرفتاری ملّت را میخوردند؛ ملّتی که برای لقمه‌ای نان در رنج بود و از ابتدایی‌ترین شرایط و مستلزمات زندگی امروزی ـ مانند آب آشامیدنی، برق، راه آسفالته، خدمات بهداشتی و آموزشی، محروم بود.

 ضمناً شاه با این جشن‌ها میخواست پیوند تاریخ ایران را با اسلام قطع کند و از طریق شکوه و عظمت بخشیدن به ایرانِ پیش از اسلام، به طور غیر‌مستقیم القا کند که اسلام مفاخر و عظمت ایران را بر باد داده است!

 نکته‌ خنده‌آور ـو در عین حال گریه‌آور این بود که هیئت‌های بسیاری از کشور‌های عربی در این جشن‌ها شرکت کردند و به خاطر یک چنین توهین بزرگ به اسلام و به فتح اسلامی و به هر آنچه به تاریخ اعراب و جهان عرب مربوط میشود، به شاه تبریک گفتند!

 بله، اسلامگرایان همه‌ تلاش خود را به کار بستند تا برنامه‌ی این جشن‌ها را بر‌ملا کنند و ارقام پول‌هایی را که خرج آن شده بود، افشا سازند.»‌

منبع: کتاب خون دلی که لعل شد
مجموعه خاطرات آیت‌اللّه خامنه‌ای از دوران مبارزه و قبل از انقلاب

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.