سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۳۵ درصدی پسته در نهبندان

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از کاهش ۳۵ درصدی پسته در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، مالکی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: تغییرات جوی و اثرات حاصل شده و بارندگی‌های نامناسب در زمان تلقیح و همچنین طوفان سبب کاهش ۳۵ درصدی در تولید محصول پسته این شهرستان شده است.


او با اشاره به برداشت بیش از ۲۷۶ تن پسته خشک از باغات این شهرستان افزود: سطح زیر کشت پسته در شهرستان ۲ هزار و ۲۳۲ هکتار است که از این میزان ۵۵۲ هکتار آن بارور و یک هزار و ۶۸۰ هکتارغیر بارور است.


مالکی بابیان اینکه برداشت محصول پسته در این شهرستان پایان یافته افزود: احمد آقایی، کله قوچی، سفید پسته، فندقی و اکبری مهترین ارقام کشت شده در شهرستان نهبندان است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: تغییرات جوی و اثراتی که روی محصول امسال داشته و بارندگی‌های نامناسب در زمان تلقیح و همچنین طوفان سبب کاهش ۳۵ درصدی این محصول شده است.

او تعداد بهره بردار پسته در شهرستان نهبندان را ۷۵۰ خانوار اعلام و بیان کرد: بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال از فروش این محصول عاید پسته کاران شهرستان شده است.


وی اظهار داشت: در راستای فرآوری، جداسازی، پاکسازی و خشک کردن پسته خام یک واحد ترمینال ضبط پسته در روستای چاهداشی، عملیات پوست کنی و سورت را انجام می‌دهند که در آینده‌ای نزدیک یک واحد دیگر در منطقه سهل‌آباد راه‌اندازی خواهد شد.


انتهای پیام/ب


برداشت پسته در خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.