سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ زنی پنج طرح صنعتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سنقر و کلیایی

پنج طرح صنعتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سنقر و کلیایی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر و کلیایی در محلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در سفر چند سال پیش مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه ایجاد یک واحد پایه برای سنقروکلیایی به تصویب رسید، گفت : این واحد که در حوزه صنعت خودرو بوده هنوز اجرایی نشده و خواستار تحقق آن هستیم.

او خواستار توجه بیشتر به صنعت فرش سنقر و کلیایی شد و گفت : فرش سنقر و کلیایی جهانی شده، اما بافندگان این حوزه هنوز از جهت تسهیلات خرد و بیمه با مشکل مواجهند.

او افزود: تقاضا داریم مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت توجهی ویژه به فرش سنقروکلیایی داشته باشند.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی از وضعیت نامناسب واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی سنقر هم یاد کرد و گفت: برخی از این واحد‌ها تنها با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و نیازمند امهال تسهیلات، سرمایه در گردش و ... هستند تا به توان حداکثری برگردند.

او با بیان اینکه واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی از تسهیلات و اعتبارات تبصره ۱۸ روستایی بی بهره هستند، گفت: تقاضا داریم این تسهیلات به شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های کمتر توسعه یافته مانند سنقر نیز تخصیص یابد.

حسینی‌کیا بر احداث یک ناحیه صنعتی روستایی در سنقروکلیایی هم تاکید کرد.

او ایجاد یک خط اعتباری اختصاصی هزار میلیارد تومانی برای کمک به صنایع و شهرک‌های صنعتی کرمانشاه را ضروری دانست.

 معصومی‌زاده فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به سهم ۲۶۷۷ نفری که برای اشتغالزایی سنقر در سال ۹۸ تعیین شده، گفت: در شش ماهه امسال ۷۱ درصد این هدفگذاری را محقق کردیم.

او افزود: برای کمک به اشتغال سنقر نیازمند رشد واحد‌های موجود و ایجاد واحد‌های جدید هستیم و به علاوه باید فکری هم به حال واحد‌های راکد و نیمه‌فعال سنقر شود.

معصومی‌زاده بر لزوم شناسایی کامل ظرفیت‌های معدنی سنقروکلیایی برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی این شهرستان تاکید کرد.

او با اشاره به وجود ۱۸ هزار بافنده فرش در سنقر و ثبت جهانی برند فرش سنقر، خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد.

 

 

انتهای پیام/د

پنج طرح صنعتی افتتاح شد

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.