سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار برنامه جهانی غذا درباره آوارگی هزاران نفر از مردم سوریه

برنامه جهانی غذای سازمان ملل امروز در خصوص افزایش شمار آوارگان در مناطق شمالی سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، برنامه جهانی غذای سازمان ملل امروز در خصوص افزایش شمار آواره‌ها در سوریه هشدار داد و  اعلام کرد به دنبال تجاوز ترکیه به شمال سوریه و بالا رفتن تنش‌ها در این منطقه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم شهر‌های راس العین و تل ابیض ناچار شده‌اند از خانه و کاشانه خود خارج و آواره شوند.

برنامه جهانی غذا در این زمینه اعلام کرد با وجود وخیم شدن اوضاع امنیتی در این مناطق، همچنان از مردم شمال شرق سوریه حمایت می‌کند. بنا بر اعلام این نهاد، حدود ۵۸۰ هزار نفر از مردم منطقه که تحت حمایت این نهاد قرار دارد در حال حاضر در مناطقه تحت حمایت کُرد‌ها زندگی می‌کنند.

پیش از این نیز «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرده بود «از روز چهارشنبه بیش از ۶۰ هزار نفر آواره شده اند و از مناطق هم مرز با ترکیه و به ویژه مناطق رأس العین و درباسیه فرار کرده و به سمت مناطق شرقی و نزدیک به شهر حسکه رفته‌اند».

سازمان‌های بشردوستانه نیز درباره آغاز مرحله جدیدی از جنگ سوریه که می‌تواند پیامد‌های مخربی بر غیرنظامیان به ویژه ۴۵۰ هزار نفری که در مناطق شمالی و هم‌مرز با ترکیه زندگی می‌کنند داشته باشد، هشدار دادند.

سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهیم» در بیانیه‌ای درباره وقوع یک «فاجعه انسانی قریب الوقوع» هشدار داده و اعلام کرده بود «با زمستانی که در راه است، این افراد باید برای یافتن پناهگاه با چالش‌هایی مضاعف مواجه شوند».

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. به دنبال آن شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.