وی در خصوص دیدگاهی که برخی از نقاشیخط کاران نسبت به انجمن داشته و معتقد هستند که اساتید این رشته باید برای این هنر تصمیم بگیرند و نه مسئولین انجمن، اظهار کرد: تمام استادان طراز اول خط نقاشی مقدمات را مانند دوران مدرسه در انجمن گذرانده اند. هیچ کدام یکباره ظهور نکرده اند؛ بلکه مراحل اولیه را طبق اصول سپری کرده و پس از اینکه بنیان و شناخت هنری خود را ارتقا دادند بنا بر سلیقه که میخواستند در هنر مدرن جایگاه داشته باشند، به نقاشیخط گرایش یافتند.
چهره ماندگار خوشنویسی ایران ادامه داد: اینکه عدهای میگویند نگاه کلاسیک انجمن به نقاشیخط آسیب می زند، نظر کسانی است که اطلاعاتشان کم است. من خود یکی از شیفتگان نقاشیخط هستم و معتقدم که شاخهها و تنوع هنر محدود کردنی نیست و همواره جریان دارد.
وی درباره حذف نقاشیخط از جشنوارههای هنری از جمله دوسالانه بین المللی خوشنویسی گفت: در جشنوارهها همواره رشته نقاشیخط حضور داشته است. ممکن است به دلیل تعداد جشنوارههای تجسمی و محدودیت جوایز و فضا، کمتر دیده شده باشد اما اصل موضوع وجهه این هنر است که در ایران جایگاه مهم و خوبی دارد.
رئیس سابق شورای عالی خانه هنرمندان در پاسخ به اینکه چرا در شورای ارزشیابی، هنرمندان برای اخذ درجه هنری در نقاشیخط باید فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان باشند، بیان کرد: اصلاً اینگونه نیست؛ هر هنرمندی که در نقاشیخط فعالیت دارد میتواند سوابق هنری خود را برای بررسی اعضا ارائه دهد. مگر استاد زنده رودی که از پیشگامان نقاشیخط هستند، خوشنویس بودند؟ بنابراین داشتن مدرک خوشنویسی از انجمن خوشنویسان برای دریافت درجه هنری در نقاشیخط مهم نیست.
وی درباره اختلاف نظرهای پیش آمده بین خوشنویسان گفت: مطالبی که بعضاً توسط عدهای به عنوان اختلاف بنده و استاد اخوین مطرح میشود را نباید پذیرفت. استاد عالی مقام همچون استاد اخوین شاگردان طراز اولی تربیت کرده اند که اتفاقا مشارکت بسیار خوبی با ما داشته و تعدادی از آنها هم مدرسان انجمن هستند. در صورتی که از آن دستهای که فقط شایعه پراکنی میکنند، هیچ کار و اثری دیده نمیشود و از کاروان موفقیت جا مانده اند.
انتهای پیام/