سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد/ اختلال در تردد در برخی محور‌های شمالی استان

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می‌رود از دوشنبه بر سرعت وزش باد در شمال استان افزوده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از روز دوشنبه تا عصر روز سه شنبه بر سرعت وزش باد در شمال استان سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود به طوری که منجر به خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دما می‌شود.

او افزود: در این مدت در نوار شرقی سیستان و بلوچستان یعنی شهرستان‌های میرجاوه تا سراوان و مرز غربی استان یعنی محدوده «شوره گز» تا شهرستان فنوج نیز وزش باد متوسط تا به نسبت شدید شمالی پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد‌ها در برخی نقاط نوار شرقی و غربی استان نیز موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود؛ و علاوه بر این موجب کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا نیز می‌شود.

او از احتمال اختلال در تردد در برخی محور‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان همچون محور «زاهدان-زابل» به ویژه از محدوده پاسگاه «تاسوکی» تا «شیله»، محور «زابل-زهک» و محور «زابل- هیرمند» خبر داد.

انتهای پیام/ع

وزش باد شدید در سیستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.