پورسیدآقایی با بیان اینکه خطوط مترو ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر را در روز دارد، گفت: برای استفاده از تمام ظرفیت مترو باید تراکم جمعیت به اطراف مترو منتقل شود.
وی با اشاره به تعداد حرکت قطار در مترو گفت: پیش از آن که ما در مدیریت شهری مسئولیت را بر عهده بگیریم، میزان ظرفیت مترو و حرکت قطارها ۱۳۵۰ ران قطار در روز بود که به تقسیمبندی سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو عددی نزدیک به ۶ و نیم دقیقه بود و باید بگویم امروز در مدیریت شهری همزمان با آغاز فصل مدارس نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ قطار در روز برای جابجایی مسافران در خطوط مترو حرکت میکنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: آمارها نشان میدهد بیش از ۵۵ درصد ظرفیت مترو در دو سال مسئولیت ما در مدیریت شهری اضافه شده است و باید بگویم که خط ۷ مترو در حال تکمیل است و در خط ۶ ایستگاههایی که با خطوط ۲ و ۴ تلاقی دارند افتتاح و مورد بهرهبرداری قرار گرفتهاند.
پورسیدآقایی تأکید کرد: اگر آمارهای ۱۳ سال گذشته در توسعه مترو را نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تنها ما در ۲ سال فعالیت خود نزدیک به ۷۵۰ رام قطار به ظرفیت حمل و نقل مترو اضافه کردیم، این در حالی است که ما در این بازه زمانی ۵ درصد رشد مسافر را داشتیم.
بیشتر بخوانید: احداث پیادهراه امام حسین(ع) تب مدیریت شهری برای احداث پروژههای عمرانی بود
وی در تشریح علت رشد ۵ درصدی مسافر در خطوط مترو گفت: واقعیت این است که بسیاری از شهروندان در اطراف ایستگاههای مترو زندگی نمیکنند، به همین علت است که نتوانستیم از ظرفیت ایجاد شده در خطوط مترو بهره ببریم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه حجم افراد استفادهکننده از مترو ثابت است، گفت: به دلیل آن که نتوانستیم تراکم جمعیتی را به اطراف ایستگاههای مترو انتقال دهیم، این ظرفیت ثابت مانده و تقاضا برای مترو افزایش پیدا نکرده است.
پورسیدآقایی تاکید کرد: برای کاهش خودرو محوری، جامعه شهری باید به سمت مترو و سکونت در اطراف آن میل کند و پیادهراهها در اطراف مترو باید به گونهای باشد که امکان تردد دوچرخه، سواره و پیادهرو را داشته باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: امروز خطوط مترو ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر را دارد که آمارها نشان میدهد از آن ۵ میلیون تنها یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از مترو استفاده میکنند که این رقم، پایین است و امیدواریم با رویکرد جدید بتوانیم بهرهبرداری از مترو را افزایش دهیم.
وی با تأکید بر اینکه که تغییر بافت سکونت کار سادهای نیست، گفت: امیدواریم در شورای شهر و شهرداری مسیری انتخاب شود که با جهتگیری مناسب بتوانیم در آینده جمعیت بیشتری در اطراف مترو داشته باشیم.
انتهای پیام/