سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری میان دو عضو مجلس افغانستان و پلیس در کابل

وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اعلام کرد که دو عضو مجلس این کشور شب گذشته (جمعه 19 میزان/ مهر) با نیروهای پلیس ملی در شهر کابل درگیر شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اعلام کرد که دو عضو مجلس این کشور شب گذشته (جمعه 19 میزان/ مهر) با نیروهای پلیس ملی در شهر کابل درگیر شده‌اند.

مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله/ کشور افغانستان در گفتگو با جمهور گفت: این درگیری، ساعت 8 شب گذشته در نزدیک ساحه گمرک شهر کابل رخ داده است.

امینی تصریح کرد که این دو عضو مجلس زمانی با پلیس درگیر شدند که پلیس می‌خواست شیشه‌های سیاه موتر آنان را پاک کند که با مخالفت نمایندگان و محافظان آنها روبرو شد.

وی بیان داشت که در واکنش به این رویداد دیگر اعضای مجلس نمایندگان ساعت 11 شب گذشته سرپرست وزارت داخله/ کشور را به پارلمان فرا خوانده و خواهان برکناری بی‌قید و شرط معین ارشد امنیتی این وزارت شدند.

هرچند وی مشخص نکرد که این نزاع بین کدام یک از اعضای مجلس با پلیس انجام گرفته اما گفته می‌شود که «مریم سلیمان‌خیل» و «نریندرا سنگه خالصه» در این ماجرا دخیل بودند.

معاون سخنگوی وزارت داخله/ کشور افغانستان تاکید کرد که اکثر اعضای مجلس ساعاتی پس از نزاع اولیه علیه اقدام پلیس واکنش نشان دادند.

وی تصریح کرد که برنامه پاک کاری شیشه‌های سیاه وسایط نقلیه که در برخی موارد به انتقال عاملان انتحاری مظنون هستند از چندی پیش آغاز شده است و پلیس در تطبیق این برنامه استثنا قائل نمی‌شود.

این چندمین بار است که اعضای پارلمان افغانستان با پاک کاری شیشه‌های سیاه موترهای شان مخالف کرده و با پلیس درگیر می‌شوند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.