سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب ۵۲ میلیارد ریال اعتبارات عشایری در شیروان

رئیس اداره امور عشایری شیروان گفت: تاکنون ۵۲ میلیارد ریال از اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پوشش بیمه فراگیر، هویت‌دار کردن دام و خرید علوفه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی ابراهیمی رئیس اداره امور عشایری شیروان مجموع اعتبارت و تسهیلات اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی برای عشایر این شهرستان را امسال  ۸۵ میلیارد ریال دانست.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۸ نفر از عشایر به بانک کشاورزی برای استفاده از اعتبارات و تسهیلات در نظر گرفته شده، معرفی شده اند، گفت: این تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد و یکساله است که پس از یکسال اصل وام با سود آن پرداخت خواهد شد.

او افزود: برای برخورداری عشایر از این تسهیلات، ابتدا باید به صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان مراجعه و پس از بیمه و پلاک گذاری دام خود بیمه نامه را به اداره شهرستان برای تشکیل پرونده ارائه کرد.

ابراهیمی گفت: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه بیمه دام عشایری شیروان صورت گرفته و از این طرح استقبال خوبی انجام شده که آمار آن هنوز به طور قطعی مشخص نشده است.

رییس اداره امور عشایری شیروان افزود: همچنین پلاک گذاری و تعیین هویت دام از مردادماه امسال آغاز شده که همچنان ادامه دارد و از عشایر انتظار می رود هر چه سریع تر نسبت به کارهای مزبور اقدامات لازم را انجام دهند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام/د

جذب ۵۲ میلیارد ریال اعتبارات عشایری در شیروان

برچسب ها: عشایر ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.