وی افزود: بیشتر ناشرانی که در زمینه انتشار کتاب فعالیت می کنند سابقه فرهنگی ندارند و سعی می کنند با دید اقتصادی به کتاب نگاه کنند. متاسفانه این دیدگاه اقتصادی نتوانسته روی محتوای کتاب ها تاثیر بگذارد.
صابری نژاد گفت:کتاب سلبریتی هایی که وارد بازار کتاب شده کیفیت محتوایی نداشتند و مخاطبان کتاب هم از آن استقبال نکردند. نگاه اقتصادی به کتاب محتوای کتاب را ارتقا نداد و تنها روی کیفیت ظاهری کتاب ها تاثیر گذاشت متاسفانه الان در این زمینه، نشر در حال تجربه گرایی است و هنوز نتوانسته از حالت قدیمی خود دربیاید.
مدیر مسئول انتشارات آریترین با بیان اینکه صنعت نشر ما باید چشم اندازی داشته باشد، اظهار داشت: صنعت نشر ما هم باید چشم اندازی برای کیفیت آثارش داشته باشد هم چشم اندازی فرهنگی برای خود ترسیم کند و به طور موازی برای پیشبرد این چشم اندازها حرکت کند با بودن در یکی از این ابعاد نمی توان صنعت نشر را تقویت کرد یا موفقیتی به دست آورد بلکه باید به هر دو بعد فرهنگی و ارتقای کیفیت آثار منتشر شده در این صنعت توجه کرد و نمی توان از هیچ کدام از این ابعاد غفلت کرد .
انتهای پیام/