سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه خرامه:

انتقاد بر همکاری غلبه کرده است

امام جمعه شهرستان خرامه گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که انتقاد بر همکاری‌ها غلبه کرده است و برخی مسئولین از انتقاد خسته شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام محمد صباحی در نشست هم‌اندیشی با فرمانده انتظامی شهرستان خرامه و خبرنگاران، گفت: انتقاد باید به شکلی بیان شود که فرد انتقاد شونده احساس کند این انتقاد به منزله اهدافی که در جهت خدمت رسانی به مردم داشته، به او کمک می‌کند و قطعا آن فرد خوشحال و از انتقاد استقبال می‌کند.

او افزود: روانشناسان معتقدند اگر زیاد از بچه خودمان ایراد بگیریم، توانمندی‌های خود را فراموش می‌کند و این مسئله هم در بحث انتقاد از مسئولین وجود دارد، من در بعضی از مسئولین این مسئله را می‌بینم که اینقدر از آن‌ها انتقاد و برخی اوقات تخریب شده است که آن‌ها خسته انتقاد شده‌اند و بخشی از توان آن مسئول برای رفع مسائل حاشیه‌ای و انتقاد هدر می‌رود و از کار‌های اصلی خود باز می‌ماند.

امام جمعه خرامه با تاکید به اینکه خبرنگاران باید به عنوان بازوی مسئولین باشند، تاکید کرد: من پیشنهادم این است که خبرنگاران از مسولین سوال کنند که ما خبرنگاران چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که به شما کمک کنیم و مشکلی از مشکلات جامعه و مردم برطرف شود و تلاششان باید در این راستا باشد.

نماز جمعه یک رسانه است

صباحی با بیان اینکه نماز جمعه یک رسانه و امام جمعه یک خبرنگار با ویژگی‌های خاص است، گفت: امام جمعه به عنوان یک خبرنگار خاص باید عادل باشد و مخاطب آن حضوری و مواجه حضوری لازم است.

وی به ویژگی‌های دیگر امام جمعه به عنوان یک خبرنگار خاص اشاره و اضافه کرد: پیام امام جمعه عبادت است و پیام رسانی ثواب نماز را دارد همچنین امام جمعه از طرف حاکمیت نظام اسلامی صحبت می‌کند.

امام جمعه خرامه افزود: بنده به عنوان یک خبرنگار باید تلاش کنم که نقش خودم را به خوبی ایفا کنم و بتوانم مشکلی را در جامعه برطرف کنم و مردم هم متوجه حل مشکلات شوند و امید در دل مردم زنده شود.

صباحی با تاکید بر اینکه نحوه بیان مطالب بسیار مهم و حائز اهیمت است، بیان کرد: برخی اوقات رسانه‌ای شدن سخنان نسنجیده یک فرد در یک وضعیت بحرانی خوراک رسانه‌های معاند نظام می‌شود و از آن بهره‌برداری‌هایی در جهت براندازی جمهوری اسلامی ایران می‌شود که خبرنگاران در این زمینه باید بسیار دقت کنند.

امام جمعه خرامه با اشاره به اینکه ذائقه مردم به شکلی است که خبر‌های انتقادی و حتی تخریب به اسم انتقاد را بهتر می‌پذیرند و بیشتر دنبال می‌کنند، تاکید کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها باید دیدگاهشان توسعه، پیشرفت و کمک به نظام جمهوری اسلامی و به شهرستان خود باشد و چیزی جز این نباید باشد.
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.