سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید ۱۰۰ قلم دارو برای خدمت به زوار اربعین

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از خرید ۱۰۰ قلم دارو برای خدمت به زوار اربعین در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر هدی مجیری معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز در حاشیه تردد زائران در مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران گفت: جلسات متعددی از چند ماه قبل برگزار و نتیجه این جلسات فارماکوپه‌ای بود که برای شرایط بحران، بیماری‌های احتمالی و متناسب با وضعیت در روز‌های پیاده‌روی اربعین تهیه شد.

او با اشاره به این مهم که میزان دارو و ملزومات خریداری ‍شده برای زوار اربعین حسینی تا به امروز چیزی بالغ بر ۷ میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: دارو‌ها ابتدا در انبار غذا و دارو نگهداری شده و سپس به انبار مرکزی شلمچه منتقل و داروخانه در این نقطه مرزی راه‌اندازی شد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: دارو‌ها با توجه به درخواست در اختیار فوریت‌های پزشکی و نیرو‌های بهداشت مستقر در شلمچه قرار گرفته و همچنین ملزوماتی همچون ماسک نیز به زوار داده شده است.

دکتر مجیری با اعلام این خبر که داروخانه شلمچه به صورت مستمر شارژ می‌شود، گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچگونه کمبود دارویی در این نقطه مرزی وجود نداشته است.

او ادامه داد: داروخانه شلمچه در ۲ شیفت ۱۲ ساعته مشغول خدمت است که در هر شیفت حداقل یک داروساز و ۳ یا ۴ کارشناس خدمات‌رسانی را در نهایت سرعت و دقت انجام می‌دهند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: فعالیت ما در مرز شلمچه تا بازگشت زوار اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و نزدیک به ۱۰۰ قلم دارو و حدود ۸۰ قلم ملزومات تا به امروز برای منطقه خریداری شده است.

انتهای پیام/ د

تهیه دارو برای خدمت به زائران در مرز شلمچه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.