سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ارتش روسیه به سامانه‌های راداری پیشرفته

در پی اقدام آمریکا در استقرار سامانه‌های موشکی در رومانی و بلغارستان، سامانه‌های پیشرفته راداری ارتش روسیه در مناطق جنوب این کشور و شبه‌جزیره کریمه مستقر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری روسیا الیوم، برخی منابع در وزارت دفاع روسیه تاکید کردند نیرو‌های ارتش روسیه در منطقه جنوبی این کشور به سامانه‌های راداری با توانمندی بالا مجهز خواهند شد.

به گفته این منابع، «پیش از پایان سال جاری سامانه‌های پیشرفته راداری «نیوبی اس-وی» در مناطق جنوب این کشور و شبه‌جزیره کریمه مستقر خواهد شد. روسیه در واقع این اقدام را در پاسخ به اقدام آمریکا به استقرار سامانه‌های موشکی در رومانی و بلغارستان، انجام می‌دهد. احتمال دارد، آمریکا از این سامانه‌های دفاعی در رومانی و بلغارستان برای شلیک موشک‌های کروز تاماهاک که از دقت بالایی برخوردار هستند، استفاده کند.»

به گفته کارشناسان روس، سامانه‌های راداری «نیو اس‌بی» برای رصد و رهگیری انواع هواپیما‌ها از جمله بالگرد‌ها و پهپاد‌ها در اندازه‌های مختلف و موشک‌های بالستیک و کروز طراحی شده است.

این سامانه‌ها می‌توانند ۳۰۰ هدف را از فاصله ۳۰۰ کیلومتری، به طور همزمان هدف قرار دهند، همچنین می‌توان در زمینه برخی جنگ‌های سایبری نیز از آن‌ها استفاده کرد.

تولیدکنندگان همچنین تاکید دارند، این سامانه‌ها می‌توانند، جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های رادار گریز همچون B-۲ Spirit (بی دو اسپیریت) و F-۲۲ Raptor (اف ۲۲ راپتور) و F-۳۵ Lightning (اف ۳۵ لایتنینگ) و حتی موشک‌های بالدار را، که رادارگریز هستند، رصد و رهگیری کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.