سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد سندرز از تصمیم «فاسد‌ترین دولت» آمریکا درباره سوریه

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا با اعلام اینکه دولت واشنگتن احتمالا «فاسد‌ترین دولت» آمریکاست، از تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای عقب‌نشینی نظامی از سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای‌پی‌تی‌ان، برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات، اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، احتمالا «فاسد‌ترین دولت» در تاریخ آمریکاست.

بر اساس این گزارش، سندرز روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «این رئیس جمهوری است که به باور من قانون اساسی را درک نمی‌کند و به قانون اساسی باور ندارد. او قانون را درک نمی‌کند و فکر می‌کند فراتر از قانون است.»

سندرز در سخنان خود به این موضوع اشاره نکرد که اگر ترامپ استیضاح شود، رأی او چه خواهد بود، اما گفت امیدوار است سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا، «بیشتر بر مسائل کشور متمرکز باشد تا تنها حزب سیاسی‌اش.»

او گفت تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه در آستانه تهاجم ترکیه به این کشور یک اقدام «شرم‌آور» بود. این سناتور دموکرات در ادامه افزود: «ما نباید به همپیمانانمان که جنگیدند و در کنار سربازان آمریکایی کشته شدند، پشت کنیم. نباید این کار را انجام دهیم و نباید از طریق یک توئیت چنین کاری انجام دهیم. نباید این کار را انجام دهیم صرفا به این دلیل که با رئیس جمهور ترکیه صحبت کردیم و او از ما خواست چنین کاری انجام دهیم. این شیوه کارکرد سیاست خارجی نیست. از این رو فکر می‌کنم این اقدام هتک حرمت و مایه شرمساری است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.