سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی آزمایشگاه آب در زرقان

آزمایشگاه میکروبیولوژی آب در مرکز خدمات جامع سلامت ضیغمی زرقان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: تامین آب آشامیدنی سالم برای جلوگیری از بیماری‌های قابل انتقال از راه آب، یکی از مولفه‌های اصلی سلامت افراد در هر جامعه است.

فیروز ظاهرپور افزود: به همین دلیل آزمایشگاه میکروبیولوژی آب از محل منابع مالی شبکه بهداشت و درمان زرقان و همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هزینه تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان تجهیز و راه اندازی شد تا گامی موثر در راستای تامین سلامت مردم زرقان برداشته شود.

غفوری مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان زرقان نیز گفت: علاوه بر سنجش روزانه کلر باقیمانده و PH آب، لازم است ماهیانه از تمام سامانه‌های آبرسانی شهری و روستایی دست کم یک نمونه گرفته شود و از نظر احتمال آلودگی میکروبی مورد آزمایش قرار گیرد و در صورت آلودگی، پیگیری لازم از سوی آبفا شهری و روستایی انجام شود.

او اضافه کرد: در شهرستان زرقان، ماهیانه حدود پنجاه مورد نمونه برداری و آزمایش‌های میکروبی آب مورد نیاز است که پیش از این نمونه برداری‌های انجام شده به آزمایشگاه میکروبیولوژی آب مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز و یا به مرکز بهداشت مرودشت ارسال می‌شد و نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی بود، که با راه اندازی این آزمایشگاه علاوه بر رفع این مشکلات، به پوشش صد درصدی کنترل کیفی آب در این شهرستان می‌رسیم.
انتهای پیام/م

آغاز به کار آزمایشگاه آب در زرقان

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.