سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستاوردهای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فارس/وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛ انعقاد تفاهم نامه ۹۳۷ میلیارد ریالی در فارس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستاوردهای سفرش به استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد:  در کنار حضور در مراسم بزرگداشت حافظ، تفاهم نامه ای که امضا شد در راستای سفرهای استانی حدود ۱۵ استان را پیش بردیم که یک هزار میلیارد تومان است.

او ادامه داد: در سفر سه روزه به استان فارس علاوه بر حضور در مراسم بزرگداشت حافظ، تفاهم نامه‌ای به ارزش ۹۳۷ میلیارد ریال امضا کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه شامل حوزه زیرساختی و عمرانی است، افزود:  ارزش آن ۶۹۱ میلیارد ریال است.

او تصریح کرد: اهم این موارد تکمیل و تخصیص ۱۷ کتابخانه، ۸ مجتمع فرهنگی، ۲ نگارخانه و یک سینما است.

صالحی به مبالغی که در حوزه های مختلف در تفاهم نامه قرار دارد، اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه دینی ۳۴ میلیارد ریال، حوزه سینمایی ۲۲ میلیارد ریال،  حوزه فرهنگی ۳۲ میلیارد ریال، مسائل هنری ۴۵ میلیارد ریال، تجهیز کتابخانه‌ها ۹۷ میلیارد ریال و مطبوعات ۱۰ میلیارد ریال و بیمه هنرمندان ۲۱ میلیارد ریال در تفاهم نامه به امضا رسید و با یک نگاه به منابع موجود دیده شده است که در  ۲ سال آینده منابع ملی و استانی را پیش ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیدارهای سفر ۳ روزه خود به استان فارس، ادامه داد: دیدار با امام جمعه شیراز، تولیت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و خانواده شهید خبرنگار مصیب درستکار، جلسه با شورای فرهنگ عمومی و نوع نگاهی که در دوره جدید به فرهنگ عمومی است و دیدار با مجموعه های مرتبط با فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از دیگر دستاورد‌های فرهنگی سفر به فارس بوده است.

صالحی با اشاره به اینکه امروز بازدیدی هم از کارخانه «کاغذ زاگرس فارس» داشتیم، افزود: ۳۸ میلیون یورو تاکنون در آن سرمایه گذاری شده است.

او گفت: این کارخانه از کاغذ‌های باطله استفاده می‌کند و سالانه بیش از صد هزار تن کاغذ تولید می‌کند که این مهم نقش مهمی در خودکفایی کاغذ در کشور خواهد داشت.

صالحی با بیان اینکه در جلسات و گفت و گوهایی که در سفر به استان فارس داشتم محورهایی بیشتر مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: فرصت هایی که برای اقتصاد فرهنگ و هنر در این استان وجود دارد، و این مزیت را دارد تا با فرهنگ هنر شناخته شود و اقتصاد فرهنگ و هنر می تواند در اینجا جایگاه قابل توجهی داشته باشد.

او گفت: در زمینه سراهای فرهنگ و هنر، بازارهای فرهنگ و هنر، تبدیل باغ‌ها و اماکن تاریخی به بازارهای فرهنگ و هنر و استفاده از مکان های تاریخی برای جلب و جذب گردشگر و افزایش اقامت در این شهر و ایجاد فرصت هایی برای خرید کالاها و خدمات فرهنگی هنری و دیده شدن این محصولات، استان فارس با وجود ویژگی های تاریخی و جغرافیایی، فرصت های زیادی برای اقتصاد فرهنگ و هنر دارد که اقداماتی در این زمینه در استان شروع شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این خصوص گذر فرهنگ و هنر آماده افتتاح بعد از ماه صفر با ۶۴ واحد است، و فرصت های دیگری مبنی بر اینکه چگونه می توانیم در فضای استان اقتصاد فرهنگ و هنر را  به عنوان نگاهی جدی مورد توجه قرار گیرد و این موضوع یکی از رویکردهایی بود که هم در گفت و گوهای  رسمی و هم غیررسمی با مقامات استان دنبال شده و امیدواریم که نتایج خوبی را در آینده نزدیک ببینیم.

او افزود: برخی طرح های معلق نیز مورد گفت و گو قرار گرفت که از آن جمله تالار مرکزی است و امیدواریم با صحبت هایی که صورت گرفت به زودی مسیر و روند تکمیل خود را طی می کند.

انتهای پیام/م

صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.