سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کلید واژه توسعه اجتماعی، توجه به حوزه فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلید واژه توسعه اجتماعی را در همه زمینه‌ها، توجه به حوزه فرهنگ دانست و گفت: بی‌توجهی به حوزه‌های فرهنگی باعث آسیب به زیرساخت‌های اقتصادی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مرودشت با بیان اینکه امنیت، اقتصاد، بهداشت و و درمان برای کشور مهم است، ولی آنچه به واسطه آن هویت خود را تعریف می‌کنیم، فرهنگ و هنر است، گفت: کلید واژه توسعه اجتماعی در همه زمینه‌ها، توجه به حوزه فرهنگ است .

سید عباس صالحی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر روح تمدن ایرانی است، افزود : آنچه از گذشته به یادگار مانده از میراث تاریخی و میراث ناملموس فرهنگی در گستره فرهنگ و هنر ایران است.

او، کلید واژه توسعه اجتماعی را در همه زمینه‌ها، توجه به حوزه فرهنگ دانست و اعلام کرد: بی‌توجهی به حوزه‌های فرهنگی باعث آسیب به زیرساخت‌های اقتصادی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است گفتمان‌سازی، اصلی ضروری است و تا وقتی فرهنگ ضعیف باشد، حرکت اقتصادی سالم شکل نمی‌گیرد.

مرودشت می‌تواند در حوزه اقتصاد هنر پیشگام باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اینکه بتوانیم بازار اقتصادی فرهنگ و هنر را در استان فارس به‌ویژه در شهرستان مرودشت راه‌اندازی کنیم، به عنوان طرحی که می‌تواند به صورت پیوسته مبنای گردش تولید و اقتصاد فرهنگ و هنر شهرستان و استان باشد، مد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

صالحی اظهار داشت: مرودشت با ویژگی‌ها و شاخصه‌های فرهنگی‌اش در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر می‌تواند به‌صورتی جدی‌تر در نگاه ملی و استانی فعالیت کند.

او با اشاره به ورود سالانه سه میلیون گردشگر به فارس، افزود: فراهم‌شدن امکان ایجاد بازار فرهنگ و هنر در ضمن بهره‌گیری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این خطه ضروری است.

صالحی با اشاره به تجربه صنعت گردشگری در جهان گفت: گردشگر صرفا با میراث تاریخی ارتباط برقرار نمی‌کند و اگر می‌خواهیم تکرار و زمان حضور را افزایش دهیم باید نسبت روشنی بین گردشگری و فرهنگ و هنر ایجاد کنیم.

صالحی پس از دیدار با اهالی فرهنگ و هنر با خانواده شهید درستکار دیدار و گفتگو کرد.

شهید مصیب درستکار خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در سال۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.
انتهای پیام/م

توسعه اجتماعی در گرو توجه به فرهنگ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.