سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکل انتقال زائران از شلمچه عراق به نجف

استاندار خوزستان گفت: با رایزنی های انجام شده با طرف عراقی مشکل انتقال زائران از بخش عراقی شلمچه به نجف برطرف شد.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به دیدار مرزی اش با کلانتر بخش  عراقی مرز شلمچه گفت: در این دیدار درباره رفع مشکل ورود اتوبوس های ایرانی از مرز شلمچه به عراق، بحث و تبادل نظر انجام شد.

او با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای شتاب بخشی به جابجایی زائران از مرز شلمچه به عراق، افزود: هم اکنون مشکلی در زمینه جابجایی زائران در شلمچه عراق وجود ندارد و تردد زائران در شلمچه روان است.

استاندار خوزستان درباره تلاش های انجام شده در راستای تامین آب مورد نیاز زائران در بخش عراقی شلمچه ادامه داد: تمامی دستگاه های متولی در تلاش برای به حداقل رساندن مشکلات در گذرگاه های اربعین در استان خوزستان هستند.

عبور ۷۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان به کربلا

استاندار خوزستان آمار تردد زائران اربعین حسینی از ۲ گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه را از ابتدای ماه صفر تاکنون ۷۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی اعلام کرد.

  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز جمعه در بازدید از مرز شلمچه گفت: آمار تردد ثبت شده از مرز شلمچه را تا صبح امروز جمعه ۵۰۹ هزار نفر عنوان کرد و گفت:این میزان تردد طی ۱۱ روز  افزایش چهار برابری نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

او افزود: حدود ۳۰ هزار زائر از اتباع خارجی نیز تاکنون از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند و همچنان تردد اتباع خارجی در این مرز ادامه داد.

استاندار خوزستان گفت: ۱۹۰ هزار زائر نیز از ابتدای ماه صفر تا صبح امروز از مرز چذابه به سمت کربلا تردد کردند.

شریعتی افزود: تردد در هر ۲ مرز شلمچه و چذابه همچنان ادامه دارد ولی در مرز شلمچه به دلیل ازدحام بیش از انتظار تا حدودی تردد کند می باشد.

او ادامه داد: حرکت زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به سمت مرز شلمچه و نبود زیر ساخت لازم در خاک عراق مشکلاتی برای زائران موجب شده است.

انتهای پیام/ د

رفع مشکل انتقال زائران اربعین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.