سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر آسیب دیده از سیل جنوب سیستان وبلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۵۲۵۸ نفر از سیل زدگان از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان از سوی نیرو‌های امدادگر و نجاتگر خبر داد.

راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، از امدادرسانی به ۵۲۵۸ نفر از سیل زدگان از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان از سوی نیرو‌های امدادگر و نجاتگر خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی ۱۲۶۹ خانوار اسیب دیده توسط ۵۳۱ نجاتگر و پرسنل در استان به پایان رسید.

رسول راشکی اظهار کرد: از ۴ شهریور ماه که آغاز بارندگی در استان بود تا تاریخ ۱۸ شهریور ۱۲۶ روستا در شهرستان‌های سراوان - مهرستان- سیب و سوران - فنوج - خاش و سرباز، کنارک، ایرانشهر و نیکشهر دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۵۳۱ نفر روز نجاتگر و پرسنل در قالب ۱۳۰ تیم عملیاتی به وسیله ۸۴ خودروی امدادونجات صورت گرفت.

او ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰۵۰ نفر از آسیب دیدگان و متاثرین از سیل در چادر‌های این جمعیت اسکان اضطراری یافتند. ۱۹۴ دستگاه چادر، ۳۱۸ تخته موکت، ۷۵۶ تخته پتو و ۲۷۳ کیلوگرم نایلون اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

راشکی به توزیع ۱۲۱۱ بسته مواد غذایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بسته‌های غذایی مقدار ۱۰۴۹ قوطی کنسرو، ۲۶۴ کیلو گرم قند و شکر، ۱۸۷ کیلوگرم حبوبات، ۲۲۵ کیلوگرم برنج و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل روغن، چای، کلمن آب، فانوس و ست ظروف و مواد بهداشتی بین سیل زدگان توزیع شده است.

راشکی در پایان ابراز داشت با توجه به مساعد شدن وضعیت جوی و فروکش کردن طغیان رودخانه‌ها کار امدادرسانی به آسیب دیدگان پایان یافته است.

او خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان احتمالی را در هر زمان و مکان دارد.

انتهای پیام/ع

امدادرسانی در جنوب سیستان وبلوچستان همچنان ادامه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.