سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله علم‌الهدی:

دشمنان می‌خواهند میان ایران و عراق مشکل ایجاد کنند/ اسرائیل با شکل روحانی جاسوس به بغداد فرستاده است

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان در صدد برآمدند تا با ایجاد شدیدترین جنگ فرهنگی، جریان مقاومت را بهم بزنند و میان ایران و عراق مشکل ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه یکی از زمینه‌های تقوا را غافل نبودن در زندگی است، گفت: این گونه نیست که امروز بگویید گناه نمی‌کنم و درگیر معصیت نشد، بلکه باید بر مسئله غفلت توجه کرد.

او با بیان اینکه تقوا نیاز به‌زمینه‌هایی دارد، تصریح کرد: اراده انسان بر اساس زمینه‌ها به وجود می‌آید و این طور نیست که با وجود نبود زمینه‌ها، انسان در مقابل فساد ایستادگی کند.

امام جمعه مشهد  گفت:  حالت عیاشی و شهوترانی که بنده غریضه جنسی و اختیار خودت را در اختیار پست‌ترین اعضای بدنش قرار دهی این مایه آسیب است.

آیت الله علم‌الهدی افزود: چشم چرانی و شهوترانی بد حالتی است برای یک انسان هم آبرو را از دست می‌دهید هم شخصیت را از دست می‌دهید.

او تصریح کرد: معمولا عفاف و حجاب را مترادف می‌گیرند در حالی که عفت و حجاب معانی متفاوتی دارند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های اقتصادی در چارچوب فشار حداکثری بر ما تحمیل شد و چند سال است از هر نوع تهاجم برای تضعیف معیشت مردم بهره می‌گیرند؛ ضلع دوم اینکه جنگ شناختی و ادراکی علیه مردم و مسئولان از طریق فضای مجازی و ماهواره و شبکه اجتماعی انجام می‌شود.

او  با اشاره به هجمه در فضای مجازی علیه مسئولان جان برکف، تصریح کرد: اگر از یک وابسته یک مسئول نقطه ضعف بیایند آن را بزرگ کرده و یا دروغ می‌گویند؛ سخت‌ترین تهاجمات از طریق هنر برای ما ساخته می‌شود و تهاجم عظیم چندرسانه‌ای صورت می‌دهند و وقایع را تحریف می‌کنند.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: گاهی جنایات را به عنوان خدمت جلوه می‌دهند؛ ضلع چهارم این است که جنگ نیابتی علیه انقلاب ما راه انداخته‌اند؛ یک روز طالبان و یک روز داعش خلق می‌کنند و فاسدترین حرکات را صورت می‌دهند. ضلع پنجم جنگ دیپلماتیک برای شکستن مقاومت هستند تا جریان مقاومت را بهم بزنند و می‌خواهند میان ایران و عراق مشکل ایجاد کنند. شدیدترین جنگ فرهنگی را ایجاد کرده‌اند تا دین را از زیر پای مردم بکشند و جوان را لاابالی کنند و سفره دین را بردارند.

امام جمعه مشهد گفت: این اضلاع شش‌گانه تهاجم و دشمنی دشمن است و در سال‌های اخیر قوی‌تر و شدیدتر شده است؛ ده‌ها فتنه را تجربه کردند تا انسجام را بهم بزنند. از ۶ طرف در این اضلاع شش‌گانه جنگ، انقلاب و مردم را هدف قرار دادند، اما باطل‌السحر همه این‌ها یک چیز و خصوصیت است و آن هم امام حسین (ع) و کربلا است.

او تصریح کرد: همه این تهاجم دشمن به دیوار کربلا اصابت می‌کند و این پیاده‌روی اربعین در تاریخ اسلام بی‌نظیر است و همه جنگ‌های دشمن را نابود کرده است. دشمنان مقابل پیاده روی اربعین ابتدا سکوت کردند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: امسال درصدد برآمدند این قصه را تضعیف کنند و ابتدا یک غائله راه انداختند و حتی جاسوس به بغداد فرستادند، اما خدا عکس این جاسوس اسرائیلی را رسوا کرد. اکنون هم رسانه‌هایشان علیه اربعین تبلیغ می‌کنند، اما نتیجه معکوس است، زیرا مسئله فقط مسئله ایران و ایرانی نیست، زیرا حضور ایرانی از مرز ۴ میلیون در حال گذر است.

او تصریح کرد: در شلمچه جا برای ایستادن انسان‌ها نیست و این بیانگر عشق و شور مردم است؛ مردم پای کار بیایند و به موکب‌ها کمک کنند و باید از عزیزان مسئول نیز تشکر کنم. از زحمات آن‌ها تشکر دارم که خالصانه است و باید سرویس دهی و خدمات به این زائران بیشتر شود. موانع خدمت رسانی باید برداشته شود و مانع تراشی صورت نگیرد و تا می‌توانند کمک کنند تا موانع برداشته شود.

امام جمعه مشهد گفت: کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند جریان نهضت امام حسین (ع) به اینجا برسد، امروز روز دوازدهم ماه صفر است و روزی که اهل بیت (ع) از شام خارج شدند.

انتهای پیام// ز.م
 

سخنرانی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه  در جوار بارگاه منور رضوی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
a
۲۰:۰۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
انگلس چند ساله اين كارا رو ميكنه