سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان کاشان به پرورش ماهیان زینتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت:بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان کاشان در قالب ۶۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک به پرورش ماهیان زینتی اشتغال دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد جواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در مراسم آغاز اجرای طرح ساخت نخستین ناحیه صنعتی ، تخصصی ماهیان زینتی کشور در کاشان گفت: مرحله نخست این طرح شامل مجموعه تولیدی، نمایشگاهی و فروشگاهی شامل سه هزار گونه ماهی زینتی در زمینی به وسعت ۴۹ هکتار است.

محمد جواد بگی با بیان اینکه اعتبار اولیه برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال است گفت: مدت زمان اجرای این طرح شش ماه است که با بهره برداری از ان، برای سه هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی افزود: بااجرای این طرح ۲۰۰ واحد پرورش ماهی زینتی سنتی شهرستان کاشان به واحد‌های صنعتی تبدیل و از بافت مسکونی منطقه راوند خارج می‌شوند.

او با اشاره به صدور ماهیان زینتی کاشان به ۱۵ کشور جهان از این منطقه گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان کاشان در قالب ۶۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک به پرورش ماهیان زینتی اشتغال دارند و در مجموع با تولید نزدیک به ۴۰ میلیون قطعه ماهی در کنار تامین بخشی از نیاز‌های بازار داخلی، نیم نگاهی به صادرات دارند.

جواد بگی افزود: شهرک صنعتی شماره سه کاشان، نیز به مساحت ۱۵۱ هکتار با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و با بهره‌برداری از این طرح، مجموع مساحت شهرک‌های صنعتی این شهرستان به نزدیک ۲ هزار هکتار خواهد رسید.
طرح ساخت شهرک صنعتی سوم کاشان که سال ۱۳۷۲ برای نخستین‌بار به تصویب هیات وزیران رسیده بود، پس از ۲۶ سال دوباره در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/م

 

آغاز ساخت نخستین ناحیه صنعتی ، تخصصی ماهیان زینتی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.