سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛

امروز برای اداره امورات شهری استقراض می‌شود/ نظام مدیریتی دچار اشکال است

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: باید با استفاده از نهاد شورایاری‌ها نظام بودجه‌ای پایتخت ارتقاء پبدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در همایش آغاز به کار پنجمین دوره شورایاری‌های محله‌های تهران گفت: باید خدمت ریاست محترم شورای شهر تهران واعضای شورای شهر تهران تبریک بگویم برای آن که امروز نیرو‌های جدیدی برای خدمت به مردم آماده هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: شورایاری‌ها نقش خود را در ارتقاء تصمیم سازی و تصمیم گیری به خوبی ایفا خواهند کرد و اگر این کار بزرگ انجام شود با تحول رو به رو خواهیم شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: شما در شورایاری‌ها می‌توانید در تحول ارتقاء مدیریت شهری نقش مفیدی داشته باشید ومن بار‌ها اشاره کردم بودجه شهر تهران در مقیاس با بودجه عمومی کشور مقدار قابل توجهی است.

او ادامه داد: ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری رقمی بزرگ است و اگر درست استفاده شود نظام بودجه ریزی کشور متحول می‌شود و این راه را می‌تواند هموار کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: نمی‌شود بودجه عمومی کشور با هزینه جاری آن برابر باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: ما برای تامین هزینه‌های جاری امروز استقراض می‌کنیم و بودجه شهری امروز قابل قبول است، اما تناسب آن باید تغییر کند و به طور حتم شورایاری‌ها می‌توانند نقش مهمی در این موضوع داشته باشند.

او ادامه داد:نظام مدیریتی امروز ما دچار مشکل است، زیرا متناسب با ظرفیت فرهنگی اقتصادی و علمی کشور نیست و نمی‌تواند مسیر را برای جهش هموار کند و شورایاری‌ها باید این تحول را رصد خود انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: برای مدیریت منطقه شورایاری‌ها باید برنامه قابل قبول ارائه کنند و باید گفت ما امروز نسبت به این هدف فاصله داریم و شورایاری‌ها باید سطح بهره وری را گزارش و اعلام کنند چگونه می‌توان بودجه عمرانی را ارتقاء بخشید.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: مدیریت شهری باید بدانند چشم‌های آگاه آن‌ها را نگاه می‌کند، اما هدف مچ گیری نیست، زیرا افرادی که عالمامه نقد می‌کنند باید وارد شوند و اظهار نظر کنند.

او ادامه داد: افراد عالم را مدیریت شهری شناسایی کند و به آن‌ها اعلام کند که ماگوش شنیدن مشکلات منطقه از زبان آن‌ها را داریم.

امام جمعه موقت تهران افزود: هر شورایاری که ارتباط بیشتری با افراد با تجربه و دلسوز داشته باشد موفق‌تر خواهند بود و باید برای این ارتباط ارزش قائل شد و شورای شهر تهران به یاران شایسته و صالح مفتخر باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: امیدوارم به آرمان‌ها نزدیک شویم و ما باید هر حوزه از اقدامات مدیریت شهری، که از سوی شورایاری‌ها انجام پذیر است به ان نهاد واگذار شود.

او ادامه داد:شهرداری تهران باید نشان دهد گوی سبقت برای خدمات به شهر را از همه نهاد‌ها ربوده است که این اقدام می‌تواند الگو ساز برای کشور باشد و اعتقاد من این است شهروندان باید سلامت مدیریت شهری را حس کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود:اگر کار‌ها درست انجام شود به خدا نزدیک می‌شوید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.