سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مراودات اقتصادی با کشور‌های حاشیه خزر افزایش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مراودات اقتصادی ایران با کشور‌های حاشیه خزر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با بیان اینکه سیاست ایران توسعه روابط با کشور‌های دوست و همسایه است، گفت: گسترش هر چه بیشتر مراودات اقتصادی با کشور‌های حاشیه خزر بویژه روسیه و آذربایجان در دستور کار دولت بوده و برای تسهیل امور در این رابطه تلاش می‌شود.

او بیان کرد: با عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا روابط تجاری ایران با کشور‌های عضو این اتحادیه افزایش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه الحاق رسمی ایران در این اتحادیه اوایل آبان ماه امسال عملیاتی می‌شود اضافه کرد: کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا علاقه‌مند به همکاری اقتصادی با ایران هستند و ما نیز از این امر استقبال می‌کنیم.

رحمانی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی است، اظهار کرد: آمار‌های بانک جهانی حکایت از روند مثبت رشد اقتصادی ایران در سال ۹۹ دارد.

او به رونق تولید در کشور اشاره کرد و گفت: امسال جواز تاسیس واحد‌های صنعتی در کشور ۱۳.۴ درصد و تعداد پروانه بهره‌برداری هم ۶.۸درصد افزایش یافته است، روزانه بطور میانگین ۶۸ جواز تاسیس صادر و ۱۶ کارخانه جدید در کشور افتتاح می‌شود و این نشان از علاقه‌مندی بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در کشور می‌باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداخت تسهیلات مالی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را یادآور شد و افزود: اولویت ارائه تسهیلات بانک‌ها به نوسازی واحد‌های تولیدی، تسهیلات سرمایه در گردش و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکلیف این وزارتخانه حفظ وضع موجود تولید و رونق آن است، اظهار داشت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران در مناطق محروم اقداماتی انجام گرفته و انتظار می‌رود این حمایت‌ها در نظام بانکی نیز بیشتر شود.

او با بیان اینکه باید از منابع تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۸ و صندوق کارآفرینی امید در اینگونه مناطق بیشتر استفاده شود، افزود: هر چند منابع مالی به میزان بالا در اختیار نیست، ولی باید از منابع موجود نیز استفاده بهینه کرده و اعتبارات به صورت مناسب تخصیص داده شود.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، براین اساس در مناطق محروم کل کشور با حداکثر تخفیف و حداقل تقسیط در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ح

وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.