سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،

به دنبال افزایش سرانه مصرف تخم مرغ در استان هستیم

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سرانه مصرف استان کرمانشاه را ۱۹۰ عدد تخم مرغ در سال اعلام کرد وگفت: این رقم در کشور ۱۹۸عدد و در جهان ۳۰۰ عدد است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  نرگس عظیمی با بیان اینکه نسبت به سرانه جهانی فاصله زیادی داریم، گفت:  با افزایش تولید و فرهنگسازی به دنبال افزایش سرانه مصرف تخم مرغ در استان هستیم  ۱۸واحد مرغ تخم گذار در استان فعال است و در حال حاضر تولید تخم مرغ در استان ۱۱هزار و ۱۶۰تن می‌باشد و این در حالی است که نیاز مصرفی استان به تخم مرغ ۲۱ هزار تن بوده و ۱۰هزار تن نیاز مصرفی استان از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان به برنامه سه ساله سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش تولید تخم مرغ پرداخت و افزود: قصد داریم تا پایان این برنامه تولید تخم مرغ استان به ۱۵هزار و ۵۰۰ تن برسد.

عظیمی همچنین به اهمیت مصرف تخم مرغ پرداخت و گفت: تخم مرغ دارای ۱۳ ویتامین ضروری برای بدن؛ ۶گرم پروتئین مفید و چربی مناسب است که مفید برای بینایی، کاهش خطر بیماری‌های قندی و برای رشد کودکان ضروری است.

 

انتهای  پیام/ز

 

 ۱۸واحد مرغ تخم گذار در استان کرمانشاه فعال است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.