سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع اجرای مرحله دوم طرح نظام نوین آموزش و ترویج کشاورزی در آذربایجان غربی

معاون سازمان تحقیقات و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشوراز شروع اجرای مرحله دوم طرح نظام نوین آموزش و ترویج کشاورزی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علی اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور  در نشست تخصصی شبکه دانش کشاورزی استان آذربایجان غربی که در سالن همایش مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی استان ترتیب یافت، از اثر بخشی فعالیت‌های آموزشی، ترویجی در بخش کشاورزی استان در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه ابراز رضایت کرد.
 
او با اشاره به اینکه اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی از چند سال قبل در کشور و استان آغاز شده است، افزود: آذربایجان غربی در اجرای این طرح تجربیات خوبی از جمله احیا دریاچه ارومیه دارد که با پایش روند اجرای این طرح تلاش می‌کنیم این تجربیات و دستاورد‌ها را در اختیار سایر استان‌ها نیز قرارگیرد.
 
مویدی افزود: تحقق طرح نظام نوین ترویج کشاورزی با عملیاتی شدن سه مولفه‌ی اصلی آن شامل ساماندهی و تجهیز مراکز خدمات کشاورزی، ارائه خدمات کشاورزی، ایجاد شبکه مدیریت دانش و پهنه بندی عرصه‌های کشاورزی می‌تواند باعث ارائه خدمات حداکثری به بهره برداران بخش کشاورزی شود.
 
او تصریح کرد: طرح نظام نوین کشاورزی انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران را سرعت بخشیده و در شرایط تحریم‌های ظالمانه بخش کشاورزی را مقاوم ترو تامین امنیت غذایی را تضمین می‌کند.
 
در ادامه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان نیزبه ارائه گزارشی از اجرای مرحله اول طرح نظام نوین آموزش و ترویج کشاورزی در آذربایجان غربی، الزامات و اهداف اجرای طرح و راهکار‌های پیشنهادی برای بهبود عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح پرداخت.
 
بیتا احمدیان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای استقرار شبکه مدیریت دانش در عرصه پهنه‌های تولیدی استان افزود: تا کنون اطلاعات ۲۱۶ هزار و ۳۳۴ نفر بهره بردار در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده است.
 
او تصریح کرد: این بهره برداران در فعالیت‌های زراعی، باغی، گلخانه، آبزی پروری و سایر موارد بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که گرداوری اطلاعاتی دقیق از بهره برداران و کشاورزان؛ جریان خدمات رسانی به بهره برداران بخش را تسهیل می‌کند.
 
احمدیان یاد اور شد: با توجه به اهمیت ثبت و تکمیل اطلاعات زراعی و باغی بهره برداران در سامانه جامع پهنه بندی؛ از این پس، کلیه خرید‌های تضمینی و طرح‌های آمارگیری بخش کشاورزی از طریق این سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

سفر معاون سازمان تحقیقات و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.