سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

۸۰۰ جرثقیل فعال در تهران داریم/ شهرداری ضامن سلامت شهر است

نژاد بهرام گفت: شهرداری هر منطقه موظف است کارگرانی را که در منطقه فعالیت عمرانی انجام می‌دهند تحت نظارت ایمنی و عملکرد داشته باشند.

زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح جرثقیل‌های فعال در پایتخت گفت: در حال حاضر رقمی نزدیک به ۸۰۰ جرثقیل فعال در تهران داریم که نظارت بر عملکرد ایمن آن‌ها بر عهده شهرداری مناطق است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به سیستم HSD گفت: سیستم HSD موضوع کارکرد ایمن جرثقیل‌های پایتخت را دنبال می‌کند و در شهرداری مناطق اداره‌ای با همین عنوان مشغول به فعالیت است تا عملکرد تمام سازه‌ها و کارگاه‌های عمرانی پایتخت را تحت نظر داشته باشد.

او با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل شهربازی بسیج گفت: در زمان آن حادثه با شهردار منطقه صحبت کردم تا از جزئیات حادثه آگاه شوم که آقای عباسی اعلام کرد نزدیک به ۲۰ بار به پیمانکار پروژه به دلیل نا ایمن بودن عملکرد جرثقیل اخطار دادم و حتی تصویر آخرین آخرین اخطار شهرداری به پیمانکار را نیز برای من ارسال کرد.

نژاد بهرام ادامه داد: اصل حادثه سقوط جرثقیل مربوط به عملکرد اپراتور دستگاه است، اما باید گفت که شهرداری هر منطقه موظف است کارگرانی را که در منطقه فعالیت عمرانی انجام می‌دهند تحت نظارت ایمنی و عملکرد داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر پیمانکار نسبت به اخطار‌های منطقه بی توجه باشد آنگاه شهرداری می‌تواند با حکم مراجع قضایی از ادامه فعالیت کارگاه تا پایان رفع نا ایمنی جلوگیری کند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از حادثه سقوط جرثقیل در شهربازی بسیج/ بازداشت راننده و پیمانکار 


او با اشاره به تعداد کارگاه‌های موجود در پایتخت گفت: در تهران کارگاه‌های کوچک عمرانی به تعداد بی شماری وجود دارد و ما در مدیریت شهری موظفیم که از شهر حفاظت کنیم، زیرا اگر حادثه‌ای مانند سقوط جرثقیل شهر بازی بسیج در قسمتی از شهر تکرار شود در کنار خسارت‌های جانی ممکن است با قطع یک کابل برق یک منطقه به مدت طولانی قطع شود.

نژاد بهرام با تاکید بر این نکته که فعالیت جرثقیل‌های نا ایمن در پایتخت نگرانی‌های زیادی ایجاد می‌کند، گفت: به طور حتم شهرداری مکلف است با اخطار دادن جلوی فعالیت کارگاه‌های نا ایمن را بگیرد، زیرا شهرداری ضامن ایمنی شهر است.

انتهای پیام /

مقصر سقوط جرثقیل شهربازی بسیج اپراتور جرثقیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.