سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقه طراحی ره باغ نعیم در مشهد

نشست هم اندیشی مسابقه طراحی ره باغ نعیم در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی نیا رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی مشهد گفت: در زمانی طراحی‌ها برای ره باغ نعیم به صورتی بود که چهارسطح منفی داشته باشد که تعدادی از آن به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرارگیرد، اما با مطالعات انجام شده رویکرد از خودرو محوری به انسان‌محوری تغییر کرده چرا که این طرح از نظر اندازه، ابعاد و شکل توجیه اقتصادی و فنی نداشت.


او تصریح کرد: تصمیم براین شد که برای ادامه راه ایده پردازی‌های جدید و نظرات متخصصان از طریق برگزاری مسابقه‌ای با نام «طراحی ره‌باغ نعیم» جذب شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس توافقنامه‌ای که بین متولیان به امضا رسید این طرح درحال تهیه است که براساس بند‌های تعیین شده چون زمین ره باغ درگذشته تملک شده و تخریب‌های آن هم صورت گرفته هیچ مغایرتی برای اجرای مسابقه با توجه به قوانین اطراف حرم  وجود ندارد.


مهدی نیا افزود: محدوده اجرایی ره باغ نعیم در حدفاصل میدان امر به معروف و نهی از منکر (تقاطع بولوار شهید شوشتری و بولوار امیرالمومنین «ع» تا ورودی بست طبرسی حرم مطهررضوی به مساحت حدود ۱۷ هزار متر مربع واقع شده است.
 
 با توجه به رویکرد‌های جدید مدیریت شهری و شورای شهر در اولویت بخشی به حرکت پیاده و انسان مداری و توسعه فضا‌های عمومی شهری موضوع احداث پارکینگ طبقاتی منتفی و طراحی آن با رویکرد فضای شهری و سبز به مسابقه طراحی گذاشته شد.
 
انتهای پیام// د.ف
 

 مسابقه طراحی ره باغ نعیم در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.