سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین و اردوغان در خصوص عملیات شرق فرات

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه به منظور گفت‌و‌گو در خصوص عملیات شرق فرات برقرار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به منظور گفت و گو پیرامون عملیات شرق فرات که قرار است بزودی انجام شود، برقرار کرد.

همچنین شبکه الجزیره در خبر دیگری گزارش داد سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تماسی را با مشاور امنیت ملی آمریکا برای بررسی عملیات شرق فرات به انجام رساند.

شبکه اسکای نیوز نیز گزارش داد ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده پاریس به شدت از آمادگی ترکیه برای انجام عملیات نظامی در سوریه نگران است.

ترکیه اخیرا اعلام کرده قصد دارد به بهانه «مبارزه با تروریست‌ها»، عملیاتی نظامی را در مناطق تحت کنترل کُرد‌ها در شمال سوریه آغاز کند. در پی اعلام این تصمیم ترکیه، آمریکا نیز اعلام کرد در این عملیات از آنکارا حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دادند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند.

دولت سوریه نیز ضمن بیان اینکه «رژیم اردوغان طمع توسعه‌طلبی دارد»، هشدار داد آغاز تجاوز به خاک سوریه، آنکارا را در صف تروریست‌ها قرار می‌دهد و ضربه‌ای کشنده به روند مذاکرات آستانه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
مشکل ما مسلمانانی مثل اردوغان هست