سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرو نشست زمین در قزوین ٤٠ تا ٧٠ سانتیمتر است/ فعالیت تصفیه خانه فقط در ۴ شهرک صنعتی استان

مدیر کل محیط زیست استان قزوین در نشست هم اندیشی محیط زیست و دادگستری گفت: میزان فرو نشست زمین در استان ٤٠ تا ٧٠ سانتیمتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  عباس نژاد مدیر کل محیط زیست استان در نشست هم اندیشی محیط زیست و دادگستری با بیان اینکه میزان فرو نشست زمین در استان ٤٠ تا ٧٠ سانتیمتر است، گفت: قزوین بعد از کرمان و خراسان رضوی سومین استانی است که بیشترین میزان فرونشست زمین را به علت برداشت بی رویه از منابع زیر زمینی دارد.

او، ظرفیت زیستی استان را ۳ هزار و ۷۵۵ هکتار بیان کرد و گفت: در حال حاضر دو برابر این میزان از ظرفیت زیستی استان استفاده می‌شود.

عباس نژاد افزود: از ١٦ شهرک و ناحیه صنعتی فعال استان قزوین فقط ٤ شهرک دارای تصفیه خانه است.

او اضافه کرد: در تصفیه خانه شهری هم وضعیت استان خوب نیست به طوری که فقط ٦٢ درصد از فاضلاب شهر‌های استان در حال مدیریت است.

رییس کل دادگستری استان هم در این نشست گفت: محیط زیست یک مقوله جهانی است و برای حفظ و حراست از آن همه دستگاه‌ها باید همراه باشند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: عامل انسانی علت اصلی تخریب محیط زیست است و هم اکنون این معضل به یک بحران تبدیل شده است.

قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم حفاظت و حراست از محیط زیست را از مهمترین وظایف دادستانی عنوان و تاکید کرد باید همه پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی پیوست زیست محیطی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

قزوین سومین استانی است که بیشترین میزان فرونشست زمین را  دارد

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.