سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات رایگان پزشکی به روستاهای دور افتاده مهاباد

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد گفت: اکیپ جامعه پزشکی برای ویزیت رایگان بیماران محروم و نیازمند به مناطق محروم این شهرستان اعزام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ علی حسینی مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد گفت:  تیم‌های پزشکی برای ارایه خدمات پزشکی به روستای «زیوه» از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد اعزام شدند و به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستا‌های اطراف آن به طور رایگان خدمات پزشکی ارائه کردند.

او با بیان اینکه این روستای محروم ۱۲۰ نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: تیم پزشکی در مجموع خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، غربالگری اولیه بیماری‌های مختلف مانند فشار خون و قند خون را به اهالی این روستا ارائه کردند.

او با بیان اینکه اعزام اکیپ‌های پزشکی همچنان تا پایان سال ادامه دارد، عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی مهاباد در نیمه نخست امسال ۱۶ تیم پزشکی عمومی و متخصص را به مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان اعزام کرد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰ تیم دیگر را نیز به این مناطق اعزام کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی مهاباد در ادامه گفت: هزینه دارویی هر اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم این شهرستان در حدود ۲۰ میلیون ریال بود که اعتبار مورد نیاز آن از سوی بسیج جامعه پزشکی تامین شد.

سال گذشته نیز ۱۸ اکیپ بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستا‌های مختلف این شهرستان به بیش از سه هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی رایگان ارائه کردند.

روستای زیوه در ۳۰ کیلومتر غرب مهاباد واقع شده است؛ مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و ۱۹۲ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.