سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی

مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید مهری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود در این طرح حدود ۷۲ هزار رأس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شوند که حدود ۴۰ هزار رأس آن دام صنعتی و مابقی دام سنتی هستند.

مهری با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و واکسیناسیون به موقع دام‌ها، در پیشگیری از بروز بیماری تب برفکی مؤثر است اضافه کرد: دامداران در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون دام خود اقدام کنند.

او ادامه داد: در دام‌های جوان (گوساله‌ها) که تلقیح واکسن برای نخستین مرتبه صورت می‌گیرد، حدود دو هفته بعد مجدداً واکسیناسیون باید تکرار شود تا سطح ایمنی مناسب به وجود آید.

مهری گفت: با توجه به وجود سویه‌های جدید از ویروس تب برفکی در کشور‌های همسایه، دامداران به نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای در زمان حمل و نقل و جابجایی، دقت لازم را داشته و نسبت به اخذ مجوز‌های لازم از دامپزشکی اقدام کنند.

او افزود: در هنگام خرید دام، از سلامت دام مطمئن باشند و مدت زمان قرنطینۀ دام تازه خریداری شده را قبل از ورود به مزرعه که حدود ۴۵ روز است رعایت کنند.

انتهای پیام/ف

طرح ملی واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.