سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ هزارتن بذر گندم و جو آماده تحویل به کشاورزان زنجانی است

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال برای کشت پاییزه ۱۵ هزار تن بذر گندم گواهی شده تحویل کشاورزان زنجانی می شود.

عامری مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: ۱۵ هزارتن انواع بذر گندم و جو برای سال زراعی جدید آماده تحویل به کشاورزان است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان این مقدار بذر گواهی شامل ارقام گندم دیم سرداری، آذر ۲، اوهدی، باران و  هما و ارقام گندم آبی پیشگام، میهن، اروم و.. است.

او با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های است که بیشترین تنوع ارقام در بذر‌های توزیع شده گندم دیم و آبی را دارد، تاکید کرد: کشاورزان تهیه بستر و رعایت عمق کشت مناسب، کشت به موقع، استفاده از ارقام سازگار با اقلیم هر منطقه، تغذیه گیاهی، مصرف به اندازه بذور در هر هکتار و کالیبراسیون دستگاه‌های کارنده را طی روند کشت غلات در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول به کشت پاییزه  گندم در استان زنجان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به کشت گندم  دیم و ۱۸ هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: همچنین پیش بینی می‌شود ۲۵ هکتار از اراضی استان نیز به کشت جو اختصاص یابد.

عامری در پایان ادامه داد: کشاورزان بذر مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحویل بگیرند و فقط از بذر گواهی شده استفاده کنند.

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد:در صورت استفاده کشاورزان از بذر گواهی شده تحت نظارت کارشناسان کشاورزی، ضدعفونی شده و استاندارد و عاری از علف هرز  تولید و برداشت بیشتری نیز خواهند داشت.
 
انتهای پیام/ن
 
 

گندمکاران از بذر‌های استاندارد استفاده کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
ماکه دوروزه نتونستیم ۱/۵تن پیدا کنم نگ نگ