سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

مجوز بیش از یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران اخذ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با پیگیری و برگزاری جلسه‌هایی با سرمایه‌گذاران خارجی، از سال ۹۴ تاکنون مجوز افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران اخذ شد.

یدالله رحمانی افزود: از این میزان بیشترین مجوز با یک میلیارد و هشت میلیون دلار مربوط به سال ۹۶ است که ۴۵۳ میلیون دلار از سهمیه استان در آن سال بیشتر مجوز اخذ شده است.

او ادامه داد: از مجموع این مجوز‌های سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیون دلار وارد استان شده و مابقی نیز در دست پیگیری است.

رحمانی افزود: یکی از اقدامات خوب در زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری است که در همین زمینه تاکنون ۳۴۴ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری با برآورد سرمایه‌گذاری حداقل ۷۶ هزار میلیارد تومان در بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، عمرانی، زیربنایی و گردشگری تهیه شده و با قراردادن در سایت‌های مختلف استان در دسترس متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: برنامه عملیاتی تامین مالی خارجی ۳۲۴ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیارد دلار تهیه و در اختیار سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور قرار گرفته است.

رحمانی گفت: یکی از اقدامات خوب دیگر صدور مجوز‌های بی‌نام برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است که در این چارچوب تاکنون ۱۲۸ موافقت اصولی بی‌نام و ۵۴ مجوز بی‌نام صادر شده است و در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار دارد.
انتهای پیام/م

اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.