سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور ایران:

همه کشورها باید در زمینه پناهندگان فعال باشند و نقش ایفا کنند

وزیر کشور ایران گفت: اگر امنیت، آرامش، توسعه و اشتغال و صلح در افغانستان به وجود نیاید، امکان حل ریشه ای مشکل پناهندگان وجود نخواهد داشت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست آکسکام گفت: جلسه امروز آکسکام درخصوص پناهندگان بود. ایران به عنوان یکی از کشور‌هایی است که بیشترین خدمات را در عرصه پذیرایی، تسهیلات و کمک رسانی به افغانستانی‌های مقیم ایران که به عنوان مهاجر هستند، را انجام می‌دهد.

وزیر کشور ایران به مباحث مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: در این نشست نقش سازمان‌های بین المللی و کشور‌های اروپایی و سایر کشور‌هایی که باید در این مسیر خدمات رسانی و ارائه تسهیلات کنند، مطرح شد که متاسفانه همکاری بسیار بسیار پایینی دارد.

او در همین راستا اضافه کرد: مثلا منابعی که برای افغانستانی‌های حاضر در ایران کمک می‌کنند، حدود ۶درصد کل هزینه‌های پرداختی ست.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر امنیت، آرامش، توسعه و اشتغال و صلح در افغانستان به وجود نیاید، امکان اینکه این موضوع به صورت ریشه‌ای حل شود، واقعا وجود ندارد و این وظیفه همه کشور‌هایی است که در عرصه بین المللی فعال هستند و باید نقش ایفا کنند.

وزیر کشور ایران در ادامه به همکاری کشور‌های منطقه در موضوع پناهندگان اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای با نماینده افغانستان داشتیم که مقرر شد اقداماتی صورت گیرد تا ورود افغانستانی‌ها به صورت غیرقانونی به ایران از طرف دولت افغانستان کنترل بیشتری شود، و ما نیز شرایط مطلوبتری را ایجاد کنیم تا با شناسایی مهاجران، حضور آن‌ها به صورت قانونی و در مدت زمان مشخص باشد.

او با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که ایران ظرف ۴۰سال، برای افغانستانی‌ها انجام داده و همراهی‌هایی که با مردم خوب افغانستان داشته در نشست گزارش شد، افزود: این موضوع همواره مورد تقدیر و تشکر همه اعضای آکسکام بوده و امروز هم بود، ولی تنها تشکر کردن کافی نیست و باید نقش خودشان را ایفا کنند و حمایت‌های لازم را طبق مصوبات و کنوانسیونها، انجام دهند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ایران نقش خود را در منطقه به خوبی ایفا می‌کند و امیدواریم بقیه کشور‌ها نیز این نقش را در حد مطلوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.