سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق ملی جهت پرورش و تولیدات دامی خراسان رضوی

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: حدود ۶ درصد دام کل کشور متعلق به عشایر استان خراسان رضوی است که مقام اول در کل کشور را به خود اختصاص داده است

کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایر ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: جمعیت عشایر کشور دارای ۲۱۳ هزار خانوار و جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفر است که حدود ۲۳ میلیون راس دام دارند.

او با اشاره به اینکه کل تولیدات عشایر حدود ۶ میلیون تن است، گفت: این تولیدات شامل تولیدات زراعی، باغی، مواد پروتئینی و لبنی  می‌باشد که پررنگ‌ترین تولید در جامعه تولید گوشت قرمز است که حدود ۱۹۵ هزار تن در سال است و  ۲۵ درصد گوشت کشور را شامل می شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه سالانه حدود ۹ میلیون راس دام توسط عشایر پروار و روانه بازار می‌شود عنوان کرد: تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز اعم از اصلاح نژاد و اصلاح تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

قندالی در ادامه اظهار کرد: امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار با سود ۱۰ درصدی از صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش تخصیص پیدا کرده که   برای تامین نهاده مورد نیاز برای پروار بندی توزیع شده است.

انتهای پیام//م.ه

۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود

برچسب ها: عشایر ، دام ، گوشت قرمز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.