سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استیلی: اردوی آماده سازی مان را از روز گذشته آغاز کردیم/ به خاطر بازیکنان و اصرار زیاد کمیته المپیک هدایت تیم امید را پذیرفتم

سرمربی تیم ملی امید گفت: تمایلی برای بازگشت به عرصه مربیگری نداشتم، اما به خاطر بازیکنان و اصرار‌های زیاد کمیته ملی المپیک سرمربیگری تیم امید را پذیرفتم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید استیلی سرمربی جدید تیم ملی فوتبال امید کشورمان در خصوص شرایط و برنامه‌های پیش روی تیم ملی امید گفت: اردوی آماده سازی مان را از روز گذشته آغاز کردیم و این اردو تا بیست و سوم مهرماه  ادامه خواهد داشت.   برگزاری یک بازی تدارکاتی با شهرخودرو در برنامه هایمان است. بلافاصله پس از بازی با شهرخودرو به قطر می‌رویم و یک بازی تدارکاتی با تیم امید استرالیا برگزار می‌کنیم و سپس به تهران برمی گردیم. دومین مرحله اردوی ما در آبان ماه برگزار می‌شود که در طول این اردو ۲ بازی برابر تیم امید اندونزی انجام می‌دهیم. سومین و آخرین مرحله اردوی ما در قطر برگزار می‌شود و از آن جایی که تعطیلات لیگ ۱۴ روزه است ما برای این اردو به ۲۱ روز زمان نیاز داریم تا بازیکنان را از لحاظ فنی و بدنی به شرایط آرمانی برسانیم و چند بازی دوستانه هم برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید: مجیدی: افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بهترین رزومه شان دعوت به تیم منتخب جوانان تهران است/مسائلی در تیم امید دیدم که در ۲۰ سال عمر فوتبالی ام ندیده بودم


استیلی در خصوص حواشی پیرامون انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی امید عنوان کرد: قطعا اگر بخواهیم به عقب برگردیم باید بگویم که مشکلات زیادی وجود داشت، اما باید سعی کنیم تا بازیکنان دوباره دچار مشکلات و حواشی گذشته نشوند. هدف ما این است که رو به جلو حرکت کنیم و نمی‌خواهیم به مشکلات و مسائلی که در گذشته وجود داشت فکر کنیم. تنها دلیل من برای پذیرش پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید، بازیکنان بودند و کمیته المپیک نیز به خاطر زمان کوتاهی که داشت خیلی اصرار کرد که هدایت تیم امید را برعهده بگیرم وگرنه اصلا نمی‌خواستم دوباره مربیگری کنم.  

سرمربی تیم امید در پاسخ به این سوال که تیم ملی برای صعود از گروهش چقدر شانس دارد گفت:  در گروه خیلی سختی قرار داریم، اما با بازیکنان باکیفیت و توانمندی که در اختیار داریم، خیلی امیدواریم بتوانیم از گروهمان صعود کنیم.   همدلی که در تیم وجود دارد به ما کمک می‌کند در فرصت ۳ ماهه و کوتاهی که در اختیار داریم بتوانیم بازیکنان را به آمادگی لازم برسانیم.


بیشتر بخوانید: افشاگری جنجالی مجیدی علیه استیلی و مسئولان فدراسیون فوتبال/ هدیه بزرگ سازمان لیگ به پرسپولیس از دید مدیر عامل استقلال


او ادامه داد: نیاز داریم بازی‌های تدارکاتی بیشتری انجام دهیم. بازی با استرالیا تاثیر خوبی بر روند  آماده سازی ما دارد، اما باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار کنیم. هر چند شرایط اقتصادی خوبی نداریم، اما فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند تا بتوانیم برنامه هایمان را به خوبی پیش ببریم. به هر حال بازیکنان تیم امید جوان هستند و آینده فوتبال ایران را می‌سازند؛ بنابراین باید از آن‌ها حمایت شود.   بیش از نیمی از بازیکنان تیم ملی بزرگسالان سابقه بازی در تیم ملی امید را داشتند، بازیکنانی مانند محبی، نورافکن، صیادمنش به تازگی به تیم ملی اضافه شدند. نباید فراموش کنیم این بازیکنان آینده فوتبال ایران هستند.

استیلی بیان کرد: خوشبختانه یک سال و نیم با این بازیکنان بودیم و به خوبی از قابلیت‌ها های فنی تمامی بازیکنان آگاهی داریم.   بازیکنان هم شناخت خوبی از ما دارند و تفکر ما را می‌شناسند.


بیشتر بخوانید: قاسمپور: تغییر سرمربی امید نشان از سردرگمی فدراسیون فوتبال دارد/ مدیران، مثل آب خوردن مربی برکنار می‌کنند


سرمربی تیم امید در ادامه صحبت هایش گفت: در حال حاضر ۳۵ بازیکن در اردو داریم. برای انتخاب این نفرات تمام لیگ را رصد کردیم. عملکرد بیش از ۲۵۰ بازیکن را دیدیم. شاید ۹۵ درصد بازیکنان را تحت نظر داشتیم و ۵ درصد دیگر را نتوانستیم آن چنان که باید رصد کنیم و از قلم افتاده باشند، اما با مربیان در ارتباط هستیم تا بازیکنان توانمندشان را به ما معرفی کنند. زمان محدودی برای ارائه لیست بازیکنانمان به‌ای اف سی داریم. هفته گذشته اسامی ۸۰ بازیکن را به‌ای اف سی دادیم و به ما اعلام کردند که تا هفته آینده باید ۵۰ بازیکن را به‌ای اف سی معرفی کنیم. با ۱۸ بازیکن و ۲ دروازه بان به اردوی قطر اعزام خواهیم شد، زیرا قرار است ۱ بازی انجام دهیم و نمی‌توانیم بیش از ۶ بازیکن را تعویض کنیم. بقیه بازیکنان نیز می‌توانند در این مدت در اختیار باشگاه هایشان باشند.

استیلی عنوان کرد: با مربیان بدنسازی بازیکنانمان ارتباط داریم تا در جریان شرایط جسمی و آسیب دیدگی‌های آن‌ها قرار بگیریم. جا دارد از مربیان لیگ برتری و لیگ یکی که با ما همکاری می‌کنند تشکر کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا صیادمنش به بازی‌های تیم ملی امید می‌رسد گفت: بازی‌های انتخابی المپیک در ژانویه برگزار می‌شود و ژانویه جزو فیفا دی به شمار نمی‌رود؛ بنابراین باشگاه‌های خارجی می‌توانند لژیونر‌ها را به ما ندهند. البته در رابطه با دلفی، ویلموتس با باشگاهش صحبت کرده و موافقت کردند که او در اختیار تیم ملی باشد. ویلموتس کمک می‌کند تا صیادمنش را هم در تیم داشته باشیم. صیادمنش و مهدی خانی قرار بود در این اردو هم در کنار ما باشند، اما باشگاه صیادمنش به ما اعلام کرد اجازه بدهید این بازیکن در باشگاه بماند تا در تعطیلات ژانویه او را به شما بدهیم. مهدی خانی هم که به تازگی به واراژدین پیوسته در رابطه با ویزا مشکلاتی داشت و قرار شد از اردو‌های بعدی به جمع بازیکنان اضافه شود.

استیلی در واکنش به دعوت ۳ بازیکن امید به تیم ملی بزرگسالان تصریح کرد: ارتباط خیلی خوبی با تیم ملی داریم. تمرین بازیکنان امید با تیم ملی برای ما افتخار است و این نشان دهنده انگیزه و پشتکار بازیکنان جوان ما است که به خوبی تمرین می‌کنند. دعوت بازیکنان امید به تیم بزرگسالان به بازیکنان ما انگیزه می‌دهد و نشان دهنده توجه ویلموتس به بازیکنان جوان است. پس از بازی با بحرین و عراق، تیم ملی تا فروردین ماه بازی دیگری ندارد و به ما قول دادند پس از این ۲ بازی، بازیکنان در اختیار ما خواهند بود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال امید ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.